رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

30 هزار نظامی "افغانستان" طی 2 سال گذشته کشته شدند

12:05 - 07 فروردين 1396
کد خبر: ۲۷۸۸۵۵
هیل با اشاره با اینکه در سال گذشته دولت افغانستان ۱۶ درصد از خاک خود را از دست داده،‌نوشت: ۳۰ هزار نیروی نظامی این کشور طی 2 سال گذشته کشته شدند.
30 هزار نظامی به گزارش سرویس بین الملل  یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی نوشت: دولت افغانستان در سال گذشته 16 درصد از خاک خود را به طالبان واگذار کرده است.
 
هیل نوشت: 20 گروه تروریستی بین‌المللی، از جمله القاعده و داعش در افغانستان حضور دارند. ماه گذشته، بازرس ویژه آمریکا در افغانستان عنوان کرد که تعداد مناطق تحت کنترل دولت (407 منطقه) در سال گذشته 15 درصد کاهش یافت و به 57 درصد کل مناطق افغانستان تنزل پیدا کرد.
 
در ادامه این گزارش آمده است: بیش از 40 درصد مناطق افغانستان، «درگیر مخاصمه» بوده یا تحت کنترل طالبان هستند. گرچه یکی از دلایل این وضعیت، مربوط به سازماندهی مجدد استراتژیک انجام شده توسط سر فرماندهی افغانستان است، اما در عین حال، نشان دهنده جنگ سختی است که در این کشور در جریان بوده و تلفات قابل توجهی به 316 هزار نیروی ارتش و پلیس افغان وارد کرده است.
 
این پایگاه خبری نوشت: بیش از 30 هزار مورد طی 2 سال گذشته از سال از نیروهای امنیتی افغانستان کشته شدند. این در حالی است که تلفات وارد شده به غیرنظامیان، در همین بازه زمانی، بیش از 15 هزار نفر می‌باشد.
 
آمریکا در 15 سال گذشته درگیر نبرد در افغانستان بوده و با خروج نیروهای نظامی این کشور در سال 2014 تلفات نیروهای نظامی افغان به دلیل تشدید جنگ در این کشور افزایش داشته است.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *