نگرانی "هند" از محدودیت صدور روادید کار در امریکا

17:30 - 24 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۸۷۳۰
وزیر فناوری اطلاعات هند با نگرانی از ایجاد محدودیت برای صدور روادید کار در امریکا اظهار کرد دولت هند امیدوار به رفع موانع صدور روادید کار(H1-B) آمریکا است .
نگرانی به گزارش سرویس بین الملل  راوی شانکار پراساد در گفت وگو با خبرنگاران در دهلی نو اظهار کرد:وزارت فناوری اطلاعات هند، نگرانی شرکت های هندی در خصوص وضع احتمالی محدودیت های روادید کار امریکا را به وزارت امور خارجه ابلاغ کرده است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت خارجه هند درتماس با دولت آمریکا پیگیر رفع مشکلات مربوط به صدور روادید کار است .

وزیر فناوری اطلاعات هند با اشاره به نقش شرکت های فناوری اطلاعات هند در امریکا گفت که شرکت های هندی با پرداخت بیش از 20 میلیارد دلار مالیات در آمریکا برای بیش از 400 هزار نفر شغل ایجاد کرده اند.
 
این سخنان وزیر فناوری اطلاعات هند یک روز پس از دیدار مقامات ارشد دولتی هند برای بررسی وضعیت کنونی صدور روادید کار امریکا و سخت گیری های احتمالی دولت این کشور در صدور روادید H1-B در آینده بیان می شود.

هند قصد دارد یک هیات ویژه متشکل از نمایندگان چندین وزارتخانه را برای مذاکره با امریکا در مورد روادید کار به واشنگتن اعزام کند.

هند پیش از این اعلام کرده بود که این کشور از نزدیک تصمیمات دولت امریکا در مورد روادید کار را پیگیری می کند و در صورت تصویب محدودیت های جدید برای روادید کار به آن واکنش مناسب نشان می دهد.

کاخ سفید در حال آمادگی برای صدور دستوری برای کاهش صدور روادید کار امریکا است.
شرکت های فناوری اطلاعات هند همه ساله به طور گسترده در قرعه کشی امریکا برای دریافت رودید کار شرکت می کنند.

بر اساس گزارش مجله جهان کامپیوتر،نزدیک به 86 درصد از روادید H1-B در امریکا برای مشاغل علوم کامپیوتر و 46 درصد از شغل های مهندسی در این کشور در اختیار هندی ها قرار می گیرد.

بر اساس پیش نویس دستور جدید دولت ترامپ،همسران دارندگان روادید H1-B در قانون جدید امریکا اجازه کار نخواهند داشت. سیستم قرعه کشی روادید کار به یک سیستم انتخابی بسیار دقیق برای اطمینان از پذیرش بهترین افراد تبدیل می شود.

روادیدH1-B امریکا برای کارگران حرفه ای و آموزش دیده صادر می شود. نوع دیگری از روادید کار امریکا L1 نام دارد که برای انتقال کارمندان شرکت ها به امریکا مورد استفاده قرار می گیرد. این دو نوع روادید به صورت گسترده از سوی شرکت های هندی مورد استفاده قرار می گیرد.

امریکا سالانه 85 هزار روادید H1-Bبرای متقاضیان صادر می کند. در سال 2016 به دلیل تعداد زیاد متقاضیان این روادید دولت امریکا صدور روادید کار را به صورت قرعه کشی انتخاب می کند.

ترامپ پیش از انتخاب خود به عنوان رئیس جمهوری امریکا با انتقاد از صدور روادید کار برای متقاضیان خارجی گفت این سیستم کارمندان آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد.
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *