یک خطای بزرگ غربی‌ها این است که تصور می‌کنند جمهوری اسلامی به دلیل تحریم به مذاکره روی آورد/ موشک دوربرد حق مسلم ما است

12:24 - 22 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۸۰۸۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان گفت: طبق مکتب اهل بیت (ع) باید دشمن را شناخت و اگر کسی به ما خنده دیپلماتیک زد بدین معنا نیست که دشمن ما محسوب نمی‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محمدجواد لاریجانی معاون امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه امروز همزمان با یوم الله 22 بهمن با حضور در جمع راهپیمایان شهرستان نوشهر طی سخنانی در مصلی این شهر با بیان اینکه ملت ایران در سی و هشت سال پیش انقلاب عظیمی را به سرانجام رساند، اظهار کرد: این انقلاب با رهبری یک مرجع تقلید بزرگ و یک عالم دینی کم نظیر با همت مردم عزیز ایران به پیروزی رسید و این انقلاب را صرفاَ نباید یک حادثه تاریخی ساده قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای مردم ایران در تمام امور و زمینه ها برنامه کاری دارد، گفت: انقلاب اسلامی در ایران یک حکومت دست نشانده و طاغوتی را به یک حکومت معقول و استوار شده بر مبنای دیانت اسلامی تبدیل کرد و اسلام ملت ما و انقلاب ما، اسلام مبتنی بر مکتب اهل بیت (ع) است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه در کشور ما بر اثر انقلاب اسلامی آزادی‌های مشروع بر اساس دیانت مستقر گردیده و مردم در امور مهم تصمیم گیر هستند، تصریح کرد: در کشورهای اطراف ما دیکتاتورها با کمک دولت‌های خارجی حاکم می‌شوند و اختیار اصلی که همان مشارکت و نظر مردم در تعیین سرنوشتشان است را از آنها سلب می‌کنند و مردم را پیرامون مسائل فرعی آزاد می‌گذارند.

محمد جواد لاریجانی با بیان اینکه پیام انقلاب ما حضور مردم در صحنه و تصمیم گیری آنها بود، گفت: انقلاب اسلامی زنجیرهای وابستگی را از پای ملت ما گشود؛ پیش از انقلاب، حکومت ایران نوکر مستکبران دنیا محسوب می‌شد و سفرای دولت‌های خارجی در اینجا حکومت می‌کردند؛ اما امروز به برکت انقلاب اسلامی هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند امری را به ملت ایران تحمیل کند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما را از وابستگی‌های مهلک نجات داد، اظهار کرد: ما در ظرف 38 سال از یک کشور عقب افتاده به کشوری پیشرفته تبدیل شدیم که در شرایط فعلی توانمندی‌های عظیم ما دشمنان را نگران کرده است.

وی با بیان اینکه ایران تنها کشوری در غرب آسیا است که ده هزار چراغ خانه‌هایش با نیروگاه اتمی روشن می‌شود، گفت: انرژی هسته‌ای تنها یکی از دستاوردهای ملت ما محسوب می‌شود و ما در این راه شهید داده ایم و کسی این دستاورد را به ما هبه نکرده است.

محمد جواد لاریجانی اظهار کرد: اینجا سرزمین همت های بلند است که اگر بر اساس اسلام حرکت کند معجزه می کند؛ اکنون غربی ها به ما می گویند چرا موشک های شما هم دوربرد و هم با دقت نشانه گیری بالا است؛ خب این برای امر دفاع طبیعی است و دستاورد جوانان ما محسوب می شود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به هجمه های حقوق بشری غربی ها علیه ملت ایران بیان داشت: ایران بهترین دموکراسی را در سطح منطقه دارد و همانطور که ما در موضوعات علمی پیشرفت های زیادی کرده ایم در ساختار مدنی هم قدرتمند محسوب می شویم و علت اصلی هجمه های حقوق بشری غربی ها هم دراین نکته نهفته است.

وی ادامه داد: حتی در ترکیه هم که معروف به داشتن یک نظام دموکراتیک است شاهد بودیم که در زمانی که دولت اصلاحات در ایران به روی کار آمد دولت اربکان هم در این کشور به روی کار آمد اما پس از دو سال با کودتا ساقط شد و این درحالی بود که دولت اصلاحات در ایران برای دور دوم نیز به روی کار آمد.

محمد جواد لاریجانی با بیان اینکه پیام انقلاب اسلامی برای کل امت اسلام این است که راه عزت و سربلندی بازگشت به اسلام است، خاطر نشان کرد: این راه که همان راه عزت است نیازمند فداکاری و بصیرت و رهبری خوب است و تا وقتی که یک کشور و یک ملت خود را از شر سلطه اجانب رها نگردانده این راه برای آنها میسر می شود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه آمریکایی ها و اذنابش با این استدلال ناقص و معیوب که چون ما پول و زور داریم باید رهبر دنیا باشیم مدعی حکومت بر تمام جهان هستند، گفت: منطق و قانون آنها همان قانون جنگل است اما ما می گوییم باید کلام حق بر دنیا حاکم باشد و ما باید مدعیان حکومت بر دنیا را کنار بگذاریم و آنها نیز باید بدانند که جهانگشایی پروژه شکست خورده ای است مگر آنکه بر اساس حق باشد که البته دیگر نامش جهانگشایی نیست بلکه راه و مسیر سعادت است.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران تجربه ارزنده ای از مقابله با آمریکا را در سی و هشت سال اخیر به دنیا عرضه کرده است، تصریح کرد: " ما می توانیم" یک عبارت سحرآمیز است که امام بزرگوار به ما آموخت و رهبری عظیم الشأن نیز آن را همچنان زنده نگه داشته است و جنگ تحمیلی مصداق کاملی از عبارت " ما می توانیم" محسوب می شود.

محمد جواد لاریجانی در ادامه با اشاره به حمایت‌های غربی ها از رژیم بعثی صدام در جریان جنگ تحمیلی گفت: دولت های غربی در زمان جنگ تحمیلی در حمایت از صدام از هیچ کمکی فروگذار نکردند و دولت فرانسه هواپیماهای پیشرفته خود را به رژیم بعثی عراق کرایه داد تا مردم ما را بمباران کند. همچنین انگلیسی ها نیز رژیم صدام را مجهز به تسلیحات شیمیایی کردند اما با تمام این کمکها ملت ما در آن جنگ به پیروزی رسید.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ادامه داد: پس از جنگ تحمیلی از ایران اسلامی به عنوان یک قدرت عظیم منطقه ای رونمایی شد و از ویرانه های جنگ به برکت خون شهدا یک قدرت عظیم ظهور کرد و این از معجزات انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به استمرار هجمه های غربی ها در موضوعات مختلف به ملت ایران پس از جنگ تحمیلی بیان داشت: غربی ها در موضوع هسته ای به خیال خود 12 سال ملت ایران را تحریم فلج کننده کردند. تحریم هایی که اگر در هر کشوری غیر از ایران بود آن کشور شش ماه بیشتر دوام نمی آورد اما ملت ما بر حق خود ایستاد و ایستادگی کرد.

محمد جواد لاریجانی تصریح کرد: یک خطای بزرگ غربی ها این است که تصور می کنند جمهوری اسلامی به خاطر تحریم ها به مذاکره روی آورد؛ چنانچه مسئولی هم در داخل چنین موضوعی را القاء کند یک موضع و رفتار خطا محسوب می شود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اظهار کرد: این مذاکرات یک تجربه بود تا ما به تمام دنیا ثابت کنیم دشمنان ما در هیچ موردی خوی استکباری خود را کنار نمی گذارند واین یک تجربه ارزنده بود.

وی بیان داشت: آمریکایی ها باید بدانند که حقوق ملت ایران در تمام زمینه ها مانند آنها است و تمام امور مربوط به هسته ای اعم از انرژی هسته ای و سایر مسائل حق مسلم ملت ایران است و چنانچه آنها تصور می کنند می توانند پیشرفت ها و توانمندی ها را در علوم و فنون مختلف از ایران اسلامی سلب کنند سخت در اشتباه هستند.

محمد جواد لاریجانی تاکید کرد: اینکه ما قدرت دفاعی داریم و اینکه ما موشک های دوربرد داریم از حقوق مسلم ما محسوب می شود و دشمنان ما باید بدانند که ما برای دفاع از خود دست ذلت به سوی کسی دراز نمی کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به نعمت برخورداری از ولی امر دانا و شجاع که خداوند به ملت ایران عنایت فرموده است، گفت: باید تأکید کنیم که این کشور با نگاه به دست دیگران ساخته نمی شود بلکه این کشور با ظرفیت ها و استعدادهای بیشمار و بی نظیرش ساخته خواهد شد و مسیر پیشرفت را طی خواهد کرد و این نهیبی است که ولی امر ما گوشزد می کند.

وی با اشاره به تجربه چهار دهه ای خود در امر سیاست خارجی گفت: من در این 40 سال با رهبران سیاسی بسیاری از کشورهای دنیا مذاکره کرده ام اما با جرأت می گویم که هیچ کدام از آنها عظمت و صلابت مقام معظم رهبری را دارا نبوده و نیستند.

محمد جواد لاریجانی با اشاره به تجمع مردم ایران اسلامی در سراسر کشور در یوم الله 22 بهمن گفت: تجمعی که امروز ملت ما در نقاط مختلف کشور به نمایش گذاشته احیای یک مسیر و پیام جاودانه است و یک نمایش خالی محسوب نمی شود و ضرورت دارد این پروژه استمرار یابد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به امنیتی که در کشور ما برقرار است، گفت: امروز دشمنان ما به واسطه این امنیت احساس خشم می کنند؛ این امنیت رایگان به دست نیامده و محصول آگاهی وهوشیاری است.

وی افزود:‌ دنیا اکنون متوجه شده که جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم که محصول آمریکا است چه خدمات ارزنده ای را به جهانیان ارائه داده است.

محمد جواد لاریجانی تصریح کرد: بزرگترین کشور حمایت کننده و هدایت کننده و به کارگیرنده تروریسم در دنیا آمریکا است؛ داعش یک خط صهیونیستی است که داعیه دار دروغین اسلام است. همانطور که حکام کنونی آمریکا نیز صهیونیست های مسیحی محسوب می شوند در شرایطی که مسیحی واقعی نیستند.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: امروز دنیا فهمیده که تنها کشوری که در برابر حرکت ضد انسانی تروریسم مبارزه مؤثر دارد جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه با اشاره به شاخصه های مکتب اهل بیت (ع) گفت: طبق مکتب اهل بیت (ع) باید دشمن را بشناسیم و بدانیم که هر کس به ما خنده دیپلماتیک زد بدین معنا نیست که دشمن ما محسوب نمی شود. 

محمد جواد لاریجانی ادامه داد: همچنین ضروری است اذناب داخلی دشمنان را بشناسیم و بدانیم کسانی در داخل هستند که وقتی دهان باز می کنند همان سخن و ایده دشمن را مطرح می کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در ادامه با اشاره به روایتی که در آن از ضرورت شناسایی خط بنی امیه سخن به میان آمده گفت: امروز خط بنی امیه همان رفتار حکام سعودی و سلفی ها است و امروز شاهد هستیم که حکام سعودی به نوکران صهیونیسم تبدیل شده اند، بنابراین ضروری است خط بنی امیه را در دنیای کنونی که دربرگیرنده طیف وسیعی است وتشکیلات تبیلغاتی بزرگی نیز دارد را شناسایی کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خط بنی امیه امروز حتی خود را در قالب شیعه انگلیسی نشان می دهد و ما باید بدانیم که خط بنی امیه همان خط مقابله با ولی فقیه مشروع است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *