همایش تبیین مبانی قانونی و آثار ابلاغ الکترونیک در دادگستری تبریز برگزار شد

7:59 - 22 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۷۸۰۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
همایش تبیین مبانی قانونی و آثار ابلاغ الکترونیک در سالن اجتماعات شهید قدوسی (ره) دادگستری تبریز برگزار شد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی داد گستری آذربایجان شرقی، همایش تبیین مبانی قانونی و آثار ابلاغ الکترونیک در سالن اجتماعات شهید قدوسی (ره) دادگستری تبریز برگزار شد.


رئيس کل دادگستري آذربايجان شرقي در این همایش ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: ابلاغ الکترونیک، مشکلات زیادی را در جهت تسهیل رسیدگی و جلوگیری از اطاله دادرسی از پیش رو برداشته است.

جت الاسلام والمسلمین مظفري جلوگیری از اطاله دادرسی، کاهش هزینه تحمیلی به بیت المال، تسریع در امر ابلاغ، حذف واسط بین شعبه و شخص، کاهش ترافیک شهری، حفظ حریم خصوصی و آبروی افراد، کاهش و حذف عوامل جرم خیز در زمینه ابلاغ، احراز هویت اصحاب ذی سمت پرونده و تکمیل بانک های اطلاعاتی برای استفاده در حوزه های پیشگیری و آسیب های اجتماعی را از مزایای ابلاغ الکترونیک عنوان کرد.

وی از ثبت نام نزدیک به 75 هزار نفر در سامانه ثنا و صدور نزدیک به 124 هزار ابلاغیه الکترونیکی از آغاز راه اندازی سامانه ثنا در استان خبر داد.

سخنران مدعو این همایش، معاون پژوهش، برنامه ریزی و نظارت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه به تبیین مبانی قانونی و آثار ابلاغ الکترونیک پرداخت.

دکتر تدیّن، طولانی بودن فرایند ابلاغ، ناکارآمدی شیوه های سنتی، افشاء مفاد ابلاغیه، مراجعه مأمورین، عدم رعایت مقررات ابلاغ، کثرت ابلاغ قانونی، هزینه اوراق و ابلاغ و تکرار ابلاغ را از مشکلات ابلاغ سنتی عنوان کرد.

وی ثبت نام الکترونیک و دریافت حساب کاربری (سامانه ثنا)، سامانه ابلاغ، ارسال ابلاغیه به حساب کاربری در سامانه ابلاغ، اطلاع رسانی ابلاغ از طریق پیامک، اطلاع رسانی ابلاغ از طریق پست الکترونیک (ایمیل)، مراجعه به سامانه ابلاغ و مشاهده ابلاغ الکترونیکی و ثبت نتیجه ابلاغ و کیفیت آن در سامانه مدیریت پرونده قضایی را از مراحل ابلاغ الکترونیکی اعلام کرد و گفت: وصول الکترونیکی اوراق قضایی به حساب کاربری مخاطب در سامانه ابلاغ، ابلاغ محسوب می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *