رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"مهاجران افغانستانی" از تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران قدردانی کردند

15:22 - 19 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۶۶۹۱
شورای هماهنگی هیأت‌های مذهبی مهاجران افغانستانی استان تهران در آستانه جشن پیروزی انقلاب با انتشار نامه‌ای خطاب به رهبر انقلاب ایران از نگاه پدرانه ایشان تقدیر و تشکر کردند.
به گزارش سرویس بین الملل شورای هماهنگی هیأت‌های مذهبی مهاجرین افغانستانی استان تهران در آستانه جشن پیروزی انقلاب نامه‌ای را خطاب به مقام معظم رهبری و مسئولان ایران منتشر و از نگاه پدرانه رهبر انقلاب ایران تقدیر کردند.
 
در این نامه با اشاره به نگاه کریمانه و پدرانه مقام معظم رهبری ایران به افغانستانی‌ها و دستور مستقیم معظم له در احیای عزت و کرامت انسانی و همزمان تکریم و هویت‌بخشی به مهاجرین افغانستانی ذکر شده است که فتح بابی برای گشایش درهای امید و رحمت حاصل شده است.
 
شورای هماهنگی هیأت‌های مذهبی مهاجرین افغانستانی استان تهران عنوان می‌کنند که در این میان وجود انسان‌های دلسوز اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران نقش چشمگیر و شایانی داشته است، ایشان چون سربازی مطیع اوامر رهبری بوده‌اند و زمینه‌ساز اتفاقات مبارکی در سال اخیر را فراهم کرده‌اند.
 
در این نامه به اجمال نگاهی به مهمترین رویدادهای حوزه مهاجران به همت این بزرگواران در سال 95  از جمله اجرایی شدن دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ثبت‌نام کودکان افغانستانی فاقد مدارک اقامتی در مدارس دولتی ایران اشاره شده است.
 
«طرح موفق بیمه سلامت با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان»،  «تخصیص دفاتر ثابت به شورای هماهنگی هیات مذهبی» و «دارالقرآن‌های استان تهران»، «شناسایی و ساماندهی اقشار آسیب‌پذیر در میان مهاجرین افغانستانی» از دیگر برنامه‌های است که در این نامه به آن اشاره شده است.
 
شورای هماهنگی هیأت‌های مذهبی مهاجرین افغانستانی استان تهران ضمن تقدیر از برنامه های ایران در راستای شناسایی مهاجرین فاقد مدارک اقامتی در ایران، استقرار تیم متخصص متشکل از پزشکان و روانشناسان برای مشاوره و ویزیت رایگان در اردوگاه‌های مهاجرین استان تهران به سایر برنامه‌های ایران در رابطه با مهاجرین اشاره می‌شود.
 
تلاش در جهت تحقق آرزوی دیرینه مهاجرین افغانستانی و اجرایی شدن اعزام قانونی آنها به کشور عراق جهت زیارت اربعین حسینی از مهمترین این دستاوردها ذکر می‌شود و این نامه می‌افزاید که اربعین امسال را برای مهاجرین افغانستانی تحقق شیرین رؤیای سفر قانونی و بدون دغدغه مسلمین مخلص افغانستانی به کربلای معلی را رقم زد.
 
شورای هماهنگی هیأت‌های مذهبی مهاجرین افغانستانی استان تهران در آستانه سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ضمن تبریک این اعیاد خجسته به پاس تمامی این خدمات ارزنده از نگاه مهرمند پدر معنوی مهاجران افغانستانی مقام معظم رهبری ایران و سایر مقامات و مسئولان ایران تقدیر و تشکر می‌کنند.
 
/


مجتبی
|
-
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
0
0
خدا حفظشون کنه برای ما
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *