امام خمینی (ره) نظام موازنه قدرت در جهان را تغبیر داد

19:55 - 18 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۶۶۵۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امام خمینی (ره) نظام موازنه قدرت در جهان را تغبیر داد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ؛ سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امام خمینی (ره) نظام موازنه قدرت در جهان را تغبیر داد.
سردار سلامی  با بیان اینکه شخصیتی هر ملت و دامنه وسعیت هر جامعه به وسعت دامنه تفکر و مساحت میدان اندیشه او می باشد اظهار کرد: جهان بینی انسان و تفصیر او از حقایق عالم  نشان دهنده شخصیت و ابعاد وجودی او می باشد.

وی با بیان اینکه مستکبران نمی توانستند تغییر  هندسه قدرت در جهان را تحمل کنند گفت: ملت ایران از صف فشرده ای که مستکبران درست کرده بودند عبو.ر کرد و مسیر خود را برای قوی شدن پیمود.

 جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی به ما آموختند قدرت غیر الهی بسیار حقیر و کوچک است عنوان کرد: منطق محوری مدیریت در مفهوم جهادی نگاه به قدرت ها براساس جهان بینی منبعث از منبع وحی الهی است؛ یک مدیر جهادی از منظر الهی به محیط می نگردند و دشمنان بزرگ را حقیر می داند وقتی انسان از زاویه درون خود چیزی را کوچک ببیند اعتماد بنفس او برای غلبه به دشمن افزایش پیدا می کند. 


سردار سلامی افزود: رهبران الهی انسان ها را در طراز تفکر خود تربیت می کنند؛ مدیر جهادی هرگز بن بستی را روبروی خود نمی بیند؛او می داند مسیر جهاد در عین جهاد به ما آموخته می شود نه قبل از آن و نه مستقل از میدان جهاد.

وی با بیان اینکه مدیر جهادی از ملامت و سرزنش دیگران نمی ترسد تاکید کرد: ما می دانیم که دشمن هرگز راه سعادت را به ما نمی آموزد؛ ما همچنین می دانیم که تنها راه پیشرفت و عزت و اقتدار و رفاه ما در قوی شدن ما خلاصه می شود؛ هر مدیر جهادی با فلسفه عمیق باید مجموعه تحت مدیریت خود را برای نبرد با بزرگترین قدرت تاریخ آماده کند.

 جانشین فرمانده کل سپاه امروز در تمام عرصه های کشور اعم از فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، یک جنگ تمام عیار و همه جانبه در جریان است و فقط با الگوی جهاد در چنین جنگ نابرابری می توان به پیروزی رسید اظهار کرد: امروز ما شاهد هستیم که میدان تنفس ژئوپولیتیک دشمن  در جهان اسلام بسیار تنگ تر از گذشته شده است.

سردار سلامی با بیان اینکه من قادر به بیان پیشرفت های دفاعی کشور نیستم تصریح کرد: نرخ تغییر قدرت دفاعی ما به روز است واین ها فقط با مدل جهادی به دست آمده است.

وی  با بیان اینکه رهبر بزرگ، ملت بزرگ، ارمان بزرگ و همچنین دشمن بزرگ، 4 عنصری هستند که یک ملت به سعادت می رساند اظهار کرد: کمتر کشوری این 4 پدیده بزرگ را در اختیار دارد؛ ما این پدیده ها را در اختیار داریم 

 جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما امروز به یک قدرت منطقه ای با دامنه تاثیر جهانی تبدیل شده ایم؛ این حقیقت امروزدر تمامی عرصه های دنیا نمایان است.

سردار سلامی ادامه داد: امروز در حل مسائل بزرگ منطقه می بینیم که چه کسی هم در صحنه میدان و هم در صحنه سیاسی حرف اول را میزند؛ قدرت های بزرگ امروز در حاشیه صحنه سیاسی ایستاده اند ودر صحنه میدانی حضور ندارند؛ برای ما شکست یک گزینه نیست ما هر عدم موفقیتی را تنها نقطه ای از یک میسر می دانیم که در آن متوقف نمی شویم.

وی در پایان با بیان اینکه پیروزی نهایی همان گزینه اصلی است که در تعقیب آن هستیم خاطرنشان کرد: شما یقین بدانید این پیروزی نهایی در دسترس ما قرار دارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *