رفیق‌دوست: انقلاب دافعه ندارد، هرچه هست از عملکرد برخی مسئولان است

18:35 - 18 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۶۶۴۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس اسبق بنیاد مستضعفان گفت: انقلاب ما با سه شعار معروف استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی اش هیچ دافعه‌ای ندارد و هرچه هست از عملکرد برخی مسئولین ما است.
به گزارش گروه سیاسی ؛ محسن رفیق‌دوست در نشستی با عنوان سی‌وهشت سالگی که به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: وقتی امام، زمان را برای حرکت مناسب دید تمام گروه‌های سیاسی به هم پیوستند و جزو دریای انقلاب شدند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: آنقدر شعارهای امام جاذبه داشت که در راهپیمایی‌ها همه شعار با هم استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را می‌دادند.

وی تاکید کرد: اینها شعارهای اصلی ما بودند اما ضمن این، اهداف بلندتری وجود داشت، یکی از اهداف اصلی رسیدن به استقلال و آزادی و حکومت اسلامی، ایجاد عدالت اجتماعی در تمام انواعش بود.

وزیر سپاه در دوران جنگ با تاکید بر اینکه قبل از انقلاب آزادی و استقلال نداشتیم، افزود: جاذبه انقلاب اسلامی شعار آزادی آن بود، هرکسی کم‌ترین وجدان سالم داشته باشد اذعان دارد که ما مستقل‌ترین کشور جهان هستیم و در این خصوص کسی حرفی ندارد؛ همین‌قدر که همه قدرت دنیا یک طرف می‌نشیند و جمهوری اسلامی ایران یک طرف یعنی ما مستقل هستیم.

وی به تعریف فرد انقلابی پرداخت و با بیان اینکه فرد انقلابی کسی است که از خودش مایه می‌گذارد و کار 2 ماهه را 15 روزه انجام می‌دهد، یادآور شد: در عملیات خیبر پلی به این اسم به طول 14 متر و عرض 3 متر ساخته شد، شهید همت گفت که هر یک ساعت این پل دیرتر ساخته شود ده‌ها شهید می‌دهیم؛ این پل ظرف 16 روز ساخته، حمل و نصب شد. این پل را اگر امروز بخواهند بسازند 60 ماه طول می‌کشد.

رفیق‌دوست با اشاره به ساماندهی روستاها پس از انقلاب و با بیان اینکه در راستای عدالت اجتماعی تا حدی پیش رفتیم، اعلام کرد: هنوز به آن چیزی که امام فریاد می‌زد و مد نظر ایشان و مقام معظم رهبری بود، نرسیدیم، نتوانستیم آن طور که امام در اوایل انقلاب تمام جوانان را متحد کردند و به کار گرفتند قدم برداریم و این به خاطر انقلابی عمل نکردن است.

وی ادامه داد: بعضی پیرمردها فکر می‌کنند هنوز باید سر کار باشند، نخیر نباید باشند، باید همیشه فضا را برای جوانان باز کنیم و اگر این کار را نکنیم دافعه ایجاد می‌شود و دیگران برایش فضا را باز می‌کنند، من معتقدم انقلاب ما با سه شعار معروفش هیچ دافعه‌ای ندارد و هرچه هست از عملکرد برخی مسئولین ما است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *