پرونده متوسلیان همچنان مفتوح است/ کار ترامپ از محک زدن گذشته است

11:20 - 18 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۶۳۹۳
دسته بندی: سیاست
بهرام قاسمی با بیان اینکه بحث موشکی ایران به دولت و حاکمیت مربوط است و نیازی به مشورت نداریم اظهار کرد: دولت آمریکا تا استقرار کامل فاصله دارد؛ برخی صحبت هایشان خصمانه و تهدیدآمیز است و ما زیاد تعجب نمی کنیم.
بهرام قاسمی
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ،  بهرام قاسمی در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان سخنگویی وزارت خارجه برگزار شد در خصوص آخرین وضعیت پرونده ربوده شدن حاج احمد متوسلیان و 4 دیپلمات ایرانی گفت: این پرونده همچنان مفتوح است و ما در مقاطع لازم و زمان هایی که برای ما فرصت است روی آن کار می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به نقل قول یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس مبنی بر اینکه حاج احمد متوسلیان طبق اسناد تا تابستان سال 95 زنده بوده است، اظهار داشت: پیرامون این موضوع تجربه نشان داده که سخن ونقل قول زیاد است ولی واقعیت ممکن است چیز دیگری باشد.

وی با اشاره به آزمایش های موشکی و رزمایش های کشورمان بیان داشت: این مسائل مربوط به دولت، حاکمیت و مردم ایران است و ما خودمان درمورد مسائل ایران تصمیم می گیریم و نیازی به مشورت دیگران نداریم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان اینکه ما در واکنش به اقدام اخیر دولت آمریکا تعدادی از مؤسسات آمریکایی را که به عناصر تکفیری و تروریستی و رژیم صهیونیستی کمک می کردند تحریم کردیم، اظهار داشت: این موضوع در حال کارشناسی است و به زودی لیستی را از این افراد و شرکت ها منتشر می کنیم.

قاسمی در خصوص انتخاب زمان رزمایش موشکی ایران گفت: این رزمایش هیچ علامتی به هیئت حاکمه جدید آمریکا نیست و ما با سوابقی که در این چند دهه از آمریکا سراغ داریم می دانیم که نیازی به محک زدن آنها نداریم و کار ترامپ هم ازمحک زدن گذشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه سفر وزیر دفاع ارمنستان به ایران را مثبت ارزیابی کرد وگفت: روابط ما با ارمنستان به این مفهوم نیست که این روابط علیه کشور دیگری باشد زیرا ما از ابتدا سعی می کردیم روابط خوبی داشته باشیم و ما اولین میانجی ارمنستان و آذربایجان در بحث قره باغ بودیم.

وی با اشاره به اینکه سفر وزیر خارجه کویت به ایران به منظور انتقال پیام مکتوب امیرکویت به رئیس جمهور روحانی بود، اظهار داشت: دراین سفر مسائل منطقه و مسائل کشورهای حاشیه خلیج فارس بین دو طرف مطرح بود وبرخلاف آنچه که رسانه ها نوشتند هیچ بحث میانجیگری مطرح نبود و فقط تبادل نظر صورت گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان داشت: ما نیز در فرصت مناسب پاسخ پیام را برای امیر کویت خواهیم داشت. 

قاسمی در ادامه به اظهار نظرهای ترزا می در سفر او به بحرین پرداخت و بیان داشت: او در سفر به بحرین مواضع غلطی داشت و ما هم اعتراض سیاسی خود را اعلام  کردیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه این نوع برخوردها را فرصت طلبانه خواند و تاکید کرد: بعید می دانم انگلیس در دراز مدت بتواند در این چارچوب که حرف می زند اقدام کند.

وی افزود: وضعیت بحرانی که انگلیس بعد از خروج از اتحادیه اروپا با آن روبه رو شد نهایتا آن را مجبور کرد که به کشورهای عربی یک گرایش نمایشی داشته باشد و درکنار آن هم نگاهی به آمریکا داشته باشد تا بتواند تا حدی جلوی زیان را بگیرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *