ناگفته های فردی که همه جا به جز ترکیه همراه امام خمینی(ره) بود/ 2 دسته ای که از قطار انقلاب پیاده شدند

9:34 - 18 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۶۰۳۸
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: در تمامی مقاطع نهضت انقلاب همراه امام خمینی (ره ) بودم.
حجت الاسلام روحانی
حجت الاسلام حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی با تبریک فرا رسیدن سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی به ملت قهرمان پرور ایران و همه آزادیخواهان و آزادی اندیشان و رهبرمعظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: درباره اینکه ریشه‌های انقلاب اسلامی چیست و نهضت انقلاب چگونه آغاز شده است باید نگاهی را به اوضاع آن روزگار ایران داشته باشیم.

وی افزود: در آن شرایط بسیار اسف‌بار رژیم شاهنشاهی نخستین مسئله‌ای که ملت ایران را رنج می‌داد قدرت و سلطه بیگانگان بر این کشور بود که به هر تجاوزی دست می‌زدند و منابع و درآمد ایران و ملت را به غارت می‌بردند و سرنوشت ملت دستخوش اغراض شوم آنها بود.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تصریح کرد: تجاوز حقوق بیگانگان به ملت ایران در زمان شاه برای آنها بسیار رنج‌آور بود و آنها تحمل اینکه بیگانگان اینگونه در کشورشان تاخت و تاز کنند و به عزت و استقلالشان آسیب سنگینی را بزنند نداشتند از این رو با پشتبانی از نهضت انقلاب وارد عمل شدند.

روحانی تاکید کرد: ملت ایران در مقابل آن جنایتکاران و غارتگرانی که دائما در حال ظلم و ستم به مردم بودند و می‌خواستند با خفت و ذلت و خاری با ملت ایران برخورد کنند واردعمل شدند.

وی با بیان اینکه شرایط دوران شاه به هیچ وجه قابل تحمل نبود گفت: اسنادی که موجود است نشان می‌دهد که در نهضت انقلاب و امام خمینی حتی نیروهای انتظامی و ‌ارتش از شرایطی که در رژیم شاهنشاهی وجود ابراز نگرانی می‌کنند و براین باورند که شر بیگانگان چه زمانی از این کشور دفع می‌شود.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی درباره اینکه چه کسانی از جریان انقلاب فاصله گرفتند اظهار کرد: در مورد کسانی که به انقلاب پشت کردند باید به این موضوع اشاره کنیم که نخستین کسانی که از انقلاب فاصله گرفتند ملی‌گراها بودند کسانی که بر این باور و اعتقاد بودند که ما بدون کمک و یاری آمریکا نمی‌توانیم این کشور را اداره کنیم و خواسته‌های خودمان را به پیش ببریم.

روحانی تصریح کرد: ملی‌گراها کسانی بودند که به علت خودباختگی و اینکه بر آنها تلقین شده بود که ملت‌ها هیچگاه نمی‌توانند بر روی پایشان بایستند و باید وابسته شوند در شرایطی که مشاهده کردند امام خمینی(ره) و ملت انقلابی ایران دست رد به سینه بیگانگان زده و آنها را از  کشور بیرون راندند برایشان قابل تحمل نبود از این رو جزاولین کسانی بودند که انقلاب را ترک کردند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *