رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نقش سربازان وظیفه در برقراری امنیت غیر قابل انکار است

0:00 - 17 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۵۶۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
موسوی گفت: نقش سربازان وظیفه را به عنوان تشکیل دهنده قسمت عمده ای از بدنه نیروهای مسلح، در برقراری امنیت غیر قابل انکار دانست.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، موسوی رئیس سازمان قضایی استان گیلان، در جشنواره حضرت علی اکبر (ع) که در مرکز آموزش تفنگداران دریایی منجیل برگزار شد، شرکت کرد.

سید کمال الدین موسوی در جمع سربازان این مرکز، نقش سربازان وظیفه را به عنوان تشکیل دهنده قسمت عمده ای از بدنه نیروهای مسلح، در برقراری امنیت غیر قابل انکار دانست.

 وی ضمن تبیین اهداف خدمت سربازی اظهار داشت: علاوه بر کارکرد نظامی، دوره خدمت سربازی، آماده کردن جوانان کشور جهت حضور در عرصه های مختلف اجتماع است و سربازان وظیفه می بایست از این فرصت جهت تعالی بخشیدن به شخصیت اجتماعی خود استفاده کنند.

عدم رعایت دستورالعمل ها؛ علت وقوع حوادث منجر به تلفات جانی ‌همچنین این مقام قضایی با حضور در شورای فرماندهی دانشگاه امام خامنه ای گفت: با توجه به گسترش فعالیت های این دانشگاه در آینده ای نزدیک و تنوع آموزش‌ها، رعایت دقیق کلیه دستورالعمل‌های مربوط به آموزش‌های نظامی ضروری است.

موسوی تاکید کرد: در بسیاری از پرونده ها وقتی دقت می شود علت وقوع حوادث منجر به آسیب بدنی و یا تلفات جانی عدم رعایت دقیق دستورالعمل‌های مربوط است.

 وی ضمن تبیین عنصر تقصیر به عنوان مبنای مسئولیت کیفری در جرائم غیر عمدی گفت: عدم رعایت نظامات دولتی شامل آئین نامه ها و دستورالعمل‌های ابلاغی چنانچه منجر به صدمات بدنی و تلفات جانی شود موجب تعقیب فرماندهان و مسئولان نظامی است.

وی بر لزوم توجه هرچه بیشتر فرماندهان و نظارت آنان بر عملکرد زیر مجموعه در رعایت دستورالعمل‌ها تاکید کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *