وزیر نیرو انتقادم را قبول کرد و گفت به رئیس جمهور فشار می آورند/محیط زیست دست همه را از پشت بسته است/ بر روی کرخه سد زده شود یک قطره آب هم برای خوزستان نمی ماند

13:43 - 17 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۴۸۱۳
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
آیت الله حیدری گفت: در حال حاضر وزارت نیرو قصد دارد که 4 سد برای استان های بالا دستی بر روی رودخانه کرخه درست کند که اگر چنین اقدامی رخ دهد حتی یک قطره آب هم نصیب خوزستان نمی شود و سد کرخه هم تعطیل می شود.
اقدام وزارت نیرو نیرو برای طرحی که خشکیدگی رود کرخه را به دنبال دارد/ وزارت نیرو و نفت عاملان اصلی گرد وغبار خوزستان
آیت الله محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به افزایش گرد و غبار در استان خوزستان گفت: در حال حاضر وزارت نیرو قصد دارد که 4 سد برای استان های بالا دستی بر روی رودخانه کرخه درست کند که اگر چنین اقدامی رخ دهد حتی یک قطره آب هم نصیب خوزستان نمی شود و سد کرخه هم تعطیل می شود.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: با این اقدام طرح 260 هزار هکتاری اخیر که مردم خوزستان به آن امیدوار بودند و می توانست نصف تولید مواد  غذایی کشور را تامین کند، 50 درصد آن دچار چالش می شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در ارتباط با این تصمیم با وزیر نیرو هم صحبت کردم اظهار داشت: وقتی که به وزیر نیرو گفتم که آیا می دانید با این کار چه فاجعه ای برای استان خوزستان رخ می دهد؟ او به من گفت، مسئولین استان های دیگر به رئیس جمهور فشار می آورند که مجوز احداث سد بگیرند، و وقتی هم که به او گفتم آیا می دانی این اقدام کار غلطی است او هم قبول کرد.

محیط زیست در شعار دادن دست همه را از پشت بسته است

آیت الله حیدری نقش سازمان محیط زیست در حل این بحران را صرفا شعار دهنده خواند و بیان داشت: این سازمان الحمدالله در شعار دادن دست همه را از پشت بسته است ولی در عمل هیچ چیزی ندیده ایم.

گرد و غبار اخیر اهواز 66 برابر حد مجاز بوده است

امام جمعه اهواز با بیان اینکه گرد و غبار اخیر اهواز 66 برابر حد مجاز بوده است، گفت: در این شرایط استان خوزستان نه تنها قابل کار و سرمایه گذاری نیست بلکه قابل سکونت هم نیست.

وی با اشاره به اینکه در گذشته تصمیماتی برای حل این مشکل به وسیله بیابان زدایی گرفته شده بود بیان داشت: علت اصلی این حادثه خشکاندن تالاب ها توسط وزارت نفت بوده است.

وزارت نفت خسارت وارده به مردم خوزستان را جبران کند

وی تصریح کرد: وقتی که 85 درصد نفت کشور از خوزستان استخراج می شود انصاف این است که حتی اگر وزارت نفت مقصر هم نبوده باشد خسارت وارده به مردم خوزستان را جبران کند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه از سال 92 وزارت نفت هیچ گونه اقدام عملی برای تعهدات خود نداشته بیان داشت: روز به روز این مشکل بیشتر می شود و مسئولین شانه از زیر بار مسئولیت خالی می کنند و مطالبات مردم زیر زمین می ماند.

وزارت نفت به خاطر استخراج چاه های نفت مرزی مشترک زمین را خشک می کند

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه وزارت نفت به خاطر استخراج چاه های نفت مرزی مشترک زمین را خشک می کند، خاطر نشان کرد: بعد از آنکه این زمین ها خشک می شود با کوچکترین بادی که می آید گرد و غبار به اسمان می رود و مناطق اطراف را آلوده می کند، که برای مقابله با این وضعیت کارشناسان توصیه به درختکاری کرده اند.

آیت الله حیدری عملکرد دولت را فرافکنانه خواند و تاکید کرد: متاسفانه دولت مشکلات را گردن دیگران می اندازد و این یک عادت شده است.

وی افزود: درحال حاضر بخش عظیمی از تالاب هورالعظیم، هورالهویزه و تالاب شادگان خشک شده، که مجموع این سه تالاب 50 درصد آب تالاب های کشور را تشکیل می دادند و از جهت محیط زیستی برای کشور و جهان بسیار اهمیت دارد.

 وزارتخانه های نفت و نیرو عاملان اصلی بحران گرد و غبار در استان خوزستان هستند 

امام جمعه اهواز در پایان تاکید کرد: وزارت نفت و وزارت نیرو عاملان اصلی بحران گرد و غبار در استان خوزستان هستند چرا که وزارت نیرو هم به صورت غیر قانونی آب این استان را به استان های دیگر منتقل می کند.

برچسب ها: سد میزان احداث کرخه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *