رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تحول در سیستم قضایی کشور، از جمله دستاوردهای انقلاب است

15:56 - 12 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۴۲۳۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اسماعیلی در جلسه شورای قضایی استان تهران گفت: بدون تردید تحول در سیستم قضایی کشور، از جمله دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان تهران، نشست ماهانه شورای قضایی استان تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین بهرامی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و اعضا به ریاست غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران و به میزبانی سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین بهرامی پیرامون صلاحیت‌های قانونی سازمان قضایی نیروهای مسلح، کیفیت دادرسی ونوع پرونده‌های مطروحه به ایراد سخنرانی پرداخت.

در ادامه اسماعیلی ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر اظهار کرد: بدون تردید، تحول در سیستم قضایی کشور، از جمله دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، لذا می‌طلبد همه ما در حوزه‌های تحت مسئولیت خود با گرامیداشت این ایام خجسته، نسل جوان را با ارزشها و دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا کرده و آنان را در جهت پاسداری از این ارزش‌ها ترغیب کنیم. 

وی گفت: در این صورت می‌توان امیدوار بود که به وظیفه سنگین خود در قبال خون پاک شهدا و زحمات طاقت فرسای امام راحل(ره) تا حدی هرچند محدود عمل کرده ایم. 

اسماعیلی در ادامه بار دیگر به حادثه ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت: برای جبران خسارات وارده به مردم اعم از املاک از بین رفته در داخل ساختمان و یا بناهای خارج از آن که حسب ضرورت و با دستور مقام قضایی تخریب شده اند، تدابیر لازم حقوقی اندیشیده شود به نحوی که مردم در کوتاهترین زمان ممکن به حقوق قانونی خود دست یابند. 

وی در پایان سخنان خود ضمن ابراز نگرانی از تجدید اوقات برخی از پرونده‌ها در محاکم به سبب عدم وصول نتیجه استعلامات صورت گرفته در خصوص ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی و زندانهای استان تأکید کرد: لازم است در اسرع وقت این امر بدقت بررسی و مورد آسیب شناسی قرار گرفته و با برنامه ریزی دقیق و همفکری همه جانبه، معضل فوق مرتفع شود.

گفتنی است در این جلسه قادی پاشا مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گزارشی از آمار جان باختگان حادثه ساختمان پلاسکو و نحوه احراز هویت این افراد به جمع حاضر ارائه کرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *