رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس سابق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح: هیچ توجهی به مصوبه سازمان ملل نمی کنیم

14:04 - 12 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۴۱۴۹
دسته بندی: سیاست
کوثری با بیان اینکه سازمان ملل به جای اینکه حامی کشورها باشد دست 4 کشور افتاده که هر غلطی دلشان می خواهد می کنند، اظهار داشت: آنها باید یک فکر اساسی کنند که موضوعاتی مانند تقویت سامانه دفاعی کشورها طرح نشود.
سازمان ملل برای حذف طرح موضوعات مرتبط با برنامه دفاعی کشورها یک فکر اساسی کند/ سازمان ملل دست 4 کشوری افتاده که هر غلطی می کنند
اسماعیل کوثری در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی در واکنش به جلسه اضطراری شورای امنیت برای محکومیت ایران به خاطر ساخت موشک بالستیک گفت: سازمان ملل که باید حامی دولت ها و کشورها باشد، دست 4 کشور افتاده و آنها هم هر غلطی که دلشان می خواهد می کنند.

رئیس سابق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه از بین آن 15کشوری که آنجا هستند دیگران باید به آن چند کشور خاص اعتراض کنند، بیان داشت: آنها باید بگویند چرا آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی چند برابر این تعداد موشک داشته باشند، آن وقت ایران که دقیقا داشته های خود را اعلام می کند نباید داشته باشد.

کوثری وجود این دوگانگی در رفتار سازمان ملل را نشان دهنده یک بام ودو هوا بودن خواند که باید توسط سازمان ملل با آن برخورد شود.

کوثری تاکید کرد: سازمان ملل باید یک فکر اساسی برای خود کند تا حامی همه کشورها باشد و دیگر به این موضوعات اجازه طرح شدن درسازمان ملل را ندهد.

رئیس سابق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه سازمان ملل نباید فقط در خدمت چند کشور خاص باشد، خاطر نشان کرد: برگزاری جلسه شورای امنیت برای محکومیت ایران به خاطر ساخت موشک بالستیک هیچ وجه قانونی ندارد و آنها باید از طرح این موضوعات خودداری کنند.

کوثری با بیان اینکه ما تاکنون علیه هیچ کشوری اقدامی نکرده ایم و نمی کنیم، خاطر نشان کرد: مگر آنکه آنها جنگ را شروع کرده باشند و موقعی هم که آنها جنگ را شروع کنند آن وقت ما دیگر آن را رها نمی کنیم.

وی علت نگرانی این چند کشور و از برخورداری ایران از موشک بالستیک را به خاطر ترس آنها ازعواقب حمله احتمالی خودشان به ایران خواهند که در آن روز دیگر نسبت به پایان آن جنگ ناتوان هستند.

رئیس سابق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح  این اقدام را همانند سایر توطئه هایی خواند که پیش از این علیه ایران مطرح شده بود و تاکید کرد: موشک های بالستیک بهانه است زیرا آنها نسبت به مسائل دیگر هم حرف دارند و مداخله جویی می کنند.

وی ادامه داد: اینکه آنها می گویند ایران نباید موشک برد بلند داشته باشد ما هم می گوییم بیخود کرده اید که چنین چیزی را می گویید زیرا شما خودتان صدها مورد مانند این را دارید و حالا چطور ما نباید داشته باشیم.

کوثری در پایان خاطر نشان کرد: هدف اصلی اینها این است که کاری کنند تا مانع پیشرفت ایران بشوند و در این شرایط ما هم هیچ توجهی به مصوبه سازمان ملل نمی کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *