قدرت صنعت بايد به اندازه قدمت آن باشد /تدوين قانون براى فروشگاه هاى اينترنتى

16:16 - 10 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۳۴۷۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
وزیر صنعت، معدن و تجارت در جشنواره برندهاى برتر ايرانى با اشاره به واردات پوشاك و پارچه به كشور گفت: چرا باید پارچه و پوشاک مصرف داخلى از خارج وارد كشور شود، این امر نشانه کم‌کاری است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزارى ميزان، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم اولین دوره جشنواره برندهای برتر ایرانی اظهار كرد: جامعه‌ای که خودش را خوب نشناسد و امید به آینده نداشته باشد، دارای کمبود بسيارى خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ايران به لحاظ تاریخی افتخارات زیادی دارد، به طوری که آثار به جای مانده از گذشته نشان می‌دهد که در حدود 4 هزار سال پیش در صنعت شیشه و آبگینه فعالیت داشته‌ است.

وی افزود: چرا باید پارچه و پوشاک ما از خارج وارد كشور شود، این امر نشانه کم‌کاری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه انتخاب برندهای برتر را به مردم و اهل فن واگذار کرده‌ایم، گفت: این امر در دنیا معمول است، چرا که مردم باید کالاهای تولیدی را بخرند و بپذیرند و بابت آن پول پرداخت کنند.

نعمت‌زاده با بیان اینکه باید ارتباط صنعت و دانشگاه به صورت طبیعی برقرار شود، افزود: صادرات فرش ماشینی امروز به سطح صادرات فرش دستی رسیده و علت آن نوآوری و خلاقیت در این صنعت بوده است.

وی تصريح كرد: ما باید کمک کنیم تا سازمان توسعه تجارت با کمک مردم و انجمن‌ها به هدف خود در برندسازی برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با گزارش جديدى كه به رئيس جمهور ارائه داده گفت: در گزارشی که به رئیس جمهور در سال ٢٠١٦ در مورد برندهای برتر جهان ارائه شد، ارزش ١٠٠ برند دنیا حدود ٢٣١٣ میلیارد دلار بود.

نعمت زاده همچنين در جمع خبرنگاران از تدوين آيين نامه براى فروشگاه هاى اينترنتى خبر داد و گفت: فروشگاه هاى اينترنتى در حال حاضر به درستى ساماندهى نشده و با تدوين آيين نامه اى كه اخيرا توسط وزارت صنعت تدوين شده و روزهاى آينده به هيات دولت فرستاده خواهد شد و فروشگاه هاى اينترنتى بايد طبق چهار چوب مجوزهاى لازم عمل كنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *