سامان‌دهی محوطه پشت مسجد امام اصفهان آغاز شد

11:33 - 10 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۳۲۶۶
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: عملیات ساماندهی محوطه پشت مسجد امام واقع در میدان جهانی امام آغاز شد.
سامان‌دهی محوطه پشت مسجد امام اصفهان آغاز شدبه گزارش گروه جامعه ،فریدون اله‌یاری در بازدید از آغاز عملیات اجرای محوطه‌سازی پشت مسجد امام گفت: با توجه به آسیب‌های ناشی از عدم ارتفاع یکسان با محوطه‌سازی قبلی در ضلع جنوبی مسجد امام، عملیات سامان‌دهی با مشارکت سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان آغاز شد.

وی تصریح کرد:این اقدام برای هم‌سطح‌سازی محوطه پشت مسجد امام و ایجاد شیب مناسب برای جلوگیری از ورود آب‌های سطحی به داخل مسجد امام صورت می‌گیرد.

اله یاری همچنین از ساخت سرویس‌های بهداشتی در پشت مسجد امام خبر داد و افزود: پس از اجرای سرویس‌های بهداشتی پشت مسجد امام، سرویس‌های بهداشتی داخل مسجد امام تعطیل و سامان‌دهی و مرمت آن آغاز خواهد شد.

دیر کل میراث فرهنگی اظهار داشت:طرح سامان‌دهی محوطه‌سازی پشت مسجد امام و سرویس‌های بهداشتی توسط سازمان نوسازی و بهسازی تهیه شده و پس از تصویب در شورای فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی و کمیته راهبردی میدان جهانی امام به‌مرحله اجرا درآمده است.

میدان امام اصفهان، که در سازمان جهانی یونسکو به‌ثبت جهانی رسیده، به‌شکل مستطیل بزرگی با اندکی زاویه نسبت به خط قائم شمالی-جنوبی، با امتداد شمال‌غربی-جنوب‌شرقی احداث شده و طول آن 510 متر  و عرضش 160 متر است و، با این حساب، فضای داخل میدان مساحتی معادل 16/8 هکتار را شامل می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *