واکنش عربستان به سفر فرستاده ویژه کویت به ایران

14:51 - 09 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۲۹۲۱
روزنامه الکترونیکی رای الیوم در مطلبی به بررسی واکنش عربستان به سفر فرستاده ویژه امیر کویت به ایران پرداخت.
فرستاده کویتبه گزارش گروه بین‌الملل ؛روزنامه الکترونیکی رای الیوم روز شنبه به نقل از آنچه منابع آگاه خواند، نوشت: عربستان تلاش کرده است که نشان دهد سفر اخیر وزیر خارجه کویت به ایران به نمایندگی از کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده و ارائه پیام به تهران شامل عربستان نمی شود.

رای الیوم می افزاید که عربستان گفته است که نماینده کویتی در سفر به تهران این کشور را نمایندگی نمی کند.

شیخ صباح الخالد الصباح معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه کویت در جریان سفر به ایران دیدار پیام کتبی امیر کویت را به رئیس‌جمهور کشورمان تسلیم کرد و گفت: امیر، دولت و مردم کویت همواره احترام فراوانی برای دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و نقش تأثیرگذار این کشور در منطقه، قایل هستند.

وزیر امور خارجه کویت تلاش و اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ها و مناسبات میان کشورهای منطقه بویژه همسایگان را قابل تقدیر دانست و افزود: باید با استفاده از اشتراکات و ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه همه جانبه مناسبات میان دو کشور تلاش کنیم.

فرستاده ویژه امیر کویت همچنین تروریسم تکفیری و افراطی‌گری در منطقه را خطرناک برشمرد و خاطر نشان کرد: باید در مسیر مقابله با گروه‌های تندرو تروریستی و افراطی در منطقه تلاش یکپارچه‌ای میان کشورهای منطقه برقرار شود و همه برای استقرار ثبات و امنیت منطقه تلاش کنند.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *