همکاری علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با دانشگاه های کشور عراق

9:02 - 09 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۲۶۵۴
مدیر برنامه های مشترک بین الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه آسیا و آفریقا گفت: طی روزهای گذشته سفری به کشور عراق داشتیم که در این سفر با وزیر علوم و روسای دانشگاه های بغداد، تکنولوژی بغداد، الفرات الاوسط و بابل دیدار و گفتگو داشتیم.
به گزارش گروه جامعه ، سیداحمد شوشتری گفت: در روز اول سفر با وزیر علوم کشور عراق دیدار داشتیم که در این دیدار موضوعات کلی همکاری علمی و آموزشی مشترک میان دو کشور عراق و ایران و به خصوص دانشگاه صنعتی امیرکبیر مطرح شد.

مدیر برنامه های مشترک بین الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه آسیا و آفریقا خاطرنشان کرد: در این دیدار گزارشی از  نحوه پذیرش و ادامه تحصیل دانشجویان عراقی در دانشگاه صنعتی امیركبیر ارائه شد و مورد توجه وزیر علوم عراق قرار گرفت.

همچنین در این جلسه تاکید شد با هماهنگی های به عمل آمده با وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری سعی شده است تا فرآیند پذیرش و ادامه تحصیل دانشجویان عراقی در دانشگاه های ایران بویژه در دانشگاه صنعتی امیركبیر تسهیل شود.

وی گفت: همچنین وزیر علوم کشور عراق تاکید داشتند تا تعدادی از اساتید دانشگاه های این کشور برای شركت در دوره‌های  تخصصی کوتاه مدت و کارگاه های آموزشی به دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعزام شوند.

مدیر برنامه های مشترک بین الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه آسیا و آفریقا افزود: براین اساس قرار شد تا تعداد 100 نفر از اساتید این کشور طی دو دوره یک ماهه به دانشگاه صنعتی امیرکبیر سفر کنند.این اساتید ضمن بازدید از آزمایشگاههای تخصصی و تحقیقاتی دانشكده‌های مختلف،  در كارگاههای تخصصی با روش تحقیق و روش آموزشی ، سیستم پورتال ، كتابخانه و كتابداری با سایر زیر ساخت‌های دانشگاه صنعتی امیركبیر آشنا خواهند شد.

بازدید مسئولان دانشگاه صنعتی امیرکبیر از دانشگاه بغداد
شوشتری با اشاره به بازدید مسئولان دانشگاه صنعتی امیرکبیر از دانشگاه بغداد گفت: در این بازدید یک تفاهم نامه، یک قرارداد و یک الحاقیه مالی میان دو رئیس دانشگاه  امضا شد و مقرر گردید یك كمیته كاری مشترك برای پیگیری امور قرارداد منعقده تشكیل شود.

وی عنوان کرد: قرار شد تا دانشگاه بغداد و دانشگاه صنعتی امیرکبیر دوره مشترک کارشناسی ارشد برگزار کنند.

برگزاری دوره مشترک میان دانشگاه های صنعتی امیرکبیر و تکنولوژی بغداد
مدیر برنامه های مشترک بین الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه آسیا و آفریقا تاکید کرد: هیات اعزامی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ریاست معتمدی از دانشگاه تکنولوژی بغداد بازدید کردند و در این دیدار قرارداد، تفاهم نامه و الحاقیه مالی میان طرفین امضا شد.

شوشتری خاطرنشان کرد: قرار است میان این دو دانشگاه دوره های مشترک کارشناسی ارشد در رشته های مورد علاقه طرفین  برگزار شود.

وی افزود: در این سفر همچنین با مسئولان دانشگاه الفرات الاوسط  نیز دیدار داشتیم که در این دیدار تفاهم نامه  قرارداد، و الحاقیه مالی مابین طرفین به امضاء رسید.

مدیر برنامه های مشترک بین الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه آسیا و آفریقا گفت: همچنین قرار است دوره مشترک کارنشاسی ارشد نیز میان این دو دانشگاه برگزار شود.

بازدید مسئولان دانشگاه صنعتی امیرکبیر از دانشگاه بابل

شوشتری اظهار داشت: با این دانشگاه نیز تفاهم، قرارداد و الحاقیه مالی منعقد شد.
وی تاکید کرد: همچین مسئولان دانشگاه بابل درخواست برگزاری کنفرانس مشترک میان دانشکده فنی این دانشگاه و دانشکده معدن دانشگاه صنعتی امیرکبیر را داشتند که قرار شد کمیته ای برای پیگیری موضوع انتخاب شود.

مدیر برنامه های مشترک بین الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه آسیا و آفریقا افزود: در این سفر جلسه ای در سفارت جمهوری اسلامی ایران  با حضور نماینده وزیر علوم عراق و رایزن فرهنگی سفارت كشورمان داشتیم که در این جلسه نیز مسئول عراقی درخواست اعزام دو گروه 50 نفری از مربیان شاغل در دانشگاه های کشور عراق به دانشگاه صنعتی امیرکبیر را داشتند كه این درخواست مورد موافقت هیئت اعزامی قرار گرفت. 

شوشتری بیان داشت: این مربیان با هدف ادامه تحصیل در رشته های خاصی نظیر نفت ، پتروشیمی و مهندسی شیمی  و ... به دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعزام می شوند که قرار شد موضوع  از سوی مسئولان دو طرف با همكاریهای دفتر رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در بغداد پیگری  و  به  مرحله اجرا درآید.

وی گفت: در این سفر هیاتی متشکل از احمد معتمدی رئیس دانشگاه، طوسی معاون بین الملل دانشگاه، اوحدی مدیرکل تحصیلات تکمیلی دانشگاه و اینجانب به عنوان مدیر برنامه های مشترک بین الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه آسیا و آفریقا از دانشگاه های عراق بازدید داشتیم.

شوشتری در پایان گفت :به نمایندگی از هیات اعزامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق آقای اباذری و همکاران ایشان در ترتیب و برگزاری به موقع ملاقات های هیات اعزامی با طرف های عراقی  تشکر و قدردانی می کنم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *