رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

از زنده ماندنم خوشحال نیستم/ شرایط سنی سختی کار آتش نشانان باید تغییر کند

12:02 - 08 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۲۴۶۶
مهدیانی فرمانده آتش نشان حاضر در عملیات ساختمان پلاسکو گفت: از زنده ماندم و شهید شدن تعدادی از نیروها خوشحال نیستم.
از زنده ماندنم خوشحال نیستم/ شرایط سنی سختی کار آتش نشانان باید تغییر کندبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، مهدیانی از فرماندهان آتش‌نشان حادثه پلاسکو در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت:از پیام رهبر انقلاب در پی حادثه پلاسکو که هم دل آتش نشانان را گرم کرد و هم انسجام مردمی را رقم زد، قدردانی می کنم. 

وی ادامه داد:از زمانی که حریق اعلام شد تا رسیدن آتش نشانان دو دقیقه زمان برد. جای تاسف بود که مردم از ساختمان خارج نمی شدند.اگر از خودگذشتگی آتش نشانان نبود شاید دو ساعت زودتر ساختمان فرو می ریخت و چند صد نفر زیر آوار می ماندند.

به گفته این فرمانده آتش نشان،از زنده ماندنم خوشحال نیستم اما قسمت الهی این بود.

وی با بیان اینکه ساختمان پلاسکو حدود 1500 میلیارد تومان خسارت داشت، افزود: از شهروندان و به ویژه تجار و کسبه می خواهم یک درصد این مبالغ را هزینه ایمنی کنیم. 

مهدیانی با انتقاد از شرایط سنی بازنشستگی اتش نشانان، گفت: نمایندگان مجلس سختی کار شغل آتش نشانی را تصویب کردند اما عملا این موضوع کارایی برای آتش نشانان ندارد.ما از نیروهای جوان استفاده می کنیم و اگر این افراد بخواهند به شرایط سنی قانون مشاغل سخت و زیان آور که 50 سال است برسند ،دیگر 30 سال خدمت را انجا داده اند.این شرایط سنی باید حل شود.
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *