پذیرش بیش از 1500 درخواست ماده 477 در سال جاری

12:16 - 07 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۲۲۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قنبرزاده با بیان این که از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، یک هزار و 535 درخواست برای ماده 477 مورد پذیرش قرار گرفته است گفت: از این تعداد به یک هزار و 215 درخواست رسیدگی شده است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مازندران، صفدر قنبر زاده معاون قضایی رئیس کل دادگستری مازندران گفت: بیش از 1500 درخواست ماده 477 در سال جاری پذیرش شده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه 1395 پرونده‌هایی که آراء آنها در محاکم مختلف قضایی قطعی شده بود همچنین در جلسات و دیدارهای مردمی در روزهای هفته و همچنین ملاقات ویژه مردمی سه شنبه هر هفته پذیرش شده بود، مورد رسیدگی قرار گرفت.

این مقام قضایی نحوه بررسی ماده 477 را تشریح کرد و افزود: طبق دستور العمل اجرایی پس از دریافت لوایح از سوی متقاضی که شرط پذیرش آن هم استدلالی بودن لایحه است به همراه آخرین رای قطعی و همچنین تصویر رای دادگاه بدوی نسبت به ثبت آن اقدام و پس از بررسی در کمسیون مربوطه، در صورت تشخیص به ملاحظه پرونده محاکماتی، اصل پرونده محاکماتی مطالبه و در ادامه توسط کارشناسان قضایی بررسی و اظهار نظر می‌شود.

قنبرزاده تاکید کرد: چنانچه رای مورد اعتراض، مخالف شرع بیّن بوده باشد پرونده به همراه اظهار نظر اعضاء کمسیون بررسی کننده جهت اقدام بعدی و اوامر مقتضی به نظر ریاست قوه قضاییه می‌رسد تا دستورات لازم صادر شود.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه رای صادره بدون اشکال و ایراد باشد، درخواست متقاضی از سوی کمیسیون موضوع ماده 477 رد و سابقه بایگانی می‌شود.

قنبرزاده، تعداد درخواست وارده به دفتر حفظ حقوق شهروندی دادگستری مازندران را در سال جاری، 17 درخواست اعلام کرد و گفت: از این تعداد به 16 درخواست رسیدگی شده و یک درخواست در دست بررسی است.

این مقام قضایی یادآور شد: در این رابطه 9 جلسه در خصوص حقوق شهروندی با حضور کلیه اعضا به ریاست رئیس کل دادگستری استان تشکیل و کلیه مصوبات در زمینه های تعیین شده مورد پیگیری قرار گرفته است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *