میزان اتهامات وارده در سطح استان روندی کاهشی داشته است

10:01 - 07 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۲۱۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مرتضوی گفت: آمار وروردی اتهامات واحدهای قضایی خراسان رضوی در شش ماه اول سال به میزان 1/6 درصد کاهش یافته است.
سید امیر مرتضوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی گفت:دادگستری کل استان خراسان رضوی، در سایه تلاش، همدلی و اهتمام همکاران قضایی توانسته است منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های راهبردی قوه قضائیه بویژه تأکیدات رئیس قوه قضائیه را در شش ماهه ابتدایی سال 1395 نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل اجرایی و عملیاتی کند.


وی درخصوص آمار و ارقام میزان اتهامات در سطح استان خراسان رضوی بیان کرد: آمار ورودی اتهامات واحدهای قضایی در کشور در شش ماهه اول سال 1395، بیش از 3 هزار فقره بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 5/8 در صد افزایش داشته است. البته 8 استان از جمله استان خراسان رضوی، در کل اتهامات رقمی کاهشی داشته اند و مابقی استان‌ها از این حیث دارای افزایش بوده اند.

این مقام قضایی تصریح کرد: همچنین در شش ماهه سال 94 نسبت به سال 93 خراسان رضوی با  7/8 درصد افزایش اتهامات مواجه بوده است، در حالی که در شش ماهه ابتدایی سال 95 نسبت به سال قبل، 1/6 درصد کاهش داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: در سال 1394 ، استان خراسان رضوی از حیث ورودی اتهامات در ردیف 14 کشور بود که خوشبختانه با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و سیاست‌های اتخاذ شده در کنترل ورودی‌ها، در سال 1395، در ردیف 26 کشور قرار گرفته است.

مرتضوی اظهار کرد: آمار بیان شده  برگرفته از بررسی وضعیت اتهامات استان‌های کشور در 6 ماهه اول سال 95 است که توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه جمع آوری شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *