انجام 52 هزار ابلاغیه الکترونیکی در دادگستری ظرف یک ماه گذشته

1:15 - 07 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۱۹۲۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
فراهانی گفت: طی یک ماهه گذشته در حوزه های قضایی استان 52 هزار فقره ابلاغیه الکترونیکی انجام گرفته است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی ،فراهانی گفت: طی یک ماهه گذشته در حوزه های قضایی استان 52 هزار فقره ابلاغیه الکترونیکی انجام گرفته است.

 فراهانی با اشاره به اینکه حدود 84 درصد از ابلاغیه های الکترونیکی بصورت ابلاغ واقعی صورت گرفته استاظهار داشت تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه ثنا(ابلاغ الکترونیکی) در دی ماه حدود 23600 نفر بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: ثبت نام در سامانه ثنا(ابلاغ الکترونیکی) از مهر ماه امسال شروع گردیده است که برای تسهیل در دسترسی مردم به امکان ثبت نام در تمامی مجتمع های قضایی با استفاده از پتانسیل دفاتر خدمات قضایی نیرو مستقر گردیده که ثبت نام از مردم را انجام می دهند و متعاقب آن ابلاغ الکترونیکی انجام می گیرد.

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری مزایای ابلاغ الکترونیکی را امکان محرمانه بودن ابلاغیه (حفاظت از آبرو و حیثیت مردم)، کاهش هزینه های تحمیل شده به بیت المال، کاهش اطاله دادرسی، جلوگیری از تضییع حقوق مراجعین، جلوگیری از هر گونه سوء استفاده، تکریم ارباب رجوع و احراز هویت واقعی افراد و تکمیل بانک اطلاعاتی دادگستری جهت پیشگیری های آتی و برنامه ریزی های اجتماعی ذکر کرد.

فراهانی با اشاره به نوظهور بودن این امر و تجربه شدن آن در ایران برای اولین باراظهار داشت: استان آذربایجان شرقی جزو 3 استان پیشرو در زمینه ثبت نام و ابلاغ الکترونیکی در سطح کشور می باشد و از مردم شریف آذربایجان شرقی از اینکه در اجرای این سیستم همیاری کرده‎اند صمیمانه سپاسگذاریم و علی رغم سنگین بودن کار به لحاظ گستردگی استان و تعداد قابل توجه حوزه های قضایی تلاش می کنیم جهت رسیدن به اهداف سازمانی قوه قضائیه و رضایت مردم این امر را جدّی پیگیری نموده و بصورت کامل عملیاتی کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *