رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مهمترین اقدام در مبارزه با مواد مخدر برخورد با ریشه‌ها است/ باید عوامل اصلی را شناسایی کرد

8:16 - 06 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۱۶۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: برای مبارزه با مواد مخدر باید عمده تلاشمان را بگذاریم که به اساس و ریشه دست یابیم.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام و المسلمین منتظری در همایش تخصصی معاونان ستادی و روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر که صبح امروز در محل ستاد ناجا برگزار شد، گفت: برای مبارزه با مواد مخدر باید عمده تلاشمان را بگذاریم که به اساس و ریشه دست یابیم.

وی ادامه داد: اینکه ما در خیابانها خرده فروش ها را بگیریم جز پر کردن زندانها فایده ای ندارد، البته باید با این افراد هم برخورد مناسب کنیم اما مهمترین کار برخورد با ریشه ها است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: نیروی انتظامی با پلیس بین الملل همکاری دارد و برای مبارزه با جرایم با بسیاری از کشورها قرارداد داریم. اشراف اطلاعاتی شما باید آنقدر قوی باشد که ریشه ها را پیدا کنید.

 وی افزود: جلوی آب را باید از سرچشمه گرفت و باید عوامل اصلی را شناسایی کنیم هرچند هزینه بر و زمانبر است؛ اما مبارزه جدی با مواد مخدر نیازمند این کار است و تنها برخورد با خرده فروشان موثر نیست.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری بیان داشت: در مسئله مواد مخدر کارهای اطلاعاتی بسیار لازم است. من هیچگاه خوشحال نمیشوم وقتی بشنوم که کشفیات ما رو به افزایش است چون این امر نشاندهنده آن است که به همین نسبت تولید حمل و توزیع افزایش پیدا کرده است.

دادستان کل کشور در ارتباط با مجازات اعدام در مبارزه با مواد مخدر گفت: مجازات اعدام در مبارزه با مواد مخدر در سایر کشورها نیز وجود دارد و کشورهای دیگر اگر شدیدتر و غلیظ تر از ما در مبارزه با مواد مخدر عمل نکنند، ضعیف تر نیستند. رفته ایم و دیده ایم و نباید در مبارزه و  مجازات ها ضعف و سستی از خود نشان دهیم.

وی ادامه داد: کمر همت برای مبارزه با مواد مخدر ببندید و با کمک اساتید دانشگاه ها و نیروی عظیم مردمی و.... برای مبارزه با این مهم برنامه ریزی کنید.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: به موجب قانون دولت باید اردوگاه‌ها را آماده کند البته من نمی‌گویم یک شبه این اتفاق بیفتد ولی نیازمند برنامه ریزی و تلاش هستیم؛ چراکه مواد مخدر آثار مخربی در جامعه دارد. 

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با پرونده های قاچاق و مواد مخدر نیز اگر احکام اشکال دارد ارائه دهید و اطلاعاتتان را از طریق معاونت مرتبط با مواد مخدر در دادستانی کل به بنده منتقل نمایید و دادستانی کل آمادگی حمایت قضایی در مواردی که نیاز است را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد:  معاونت تخصصی در رابطه با مبارزه با مواد مخدر در دادستانی کل کشور وجود دارد که این موضوع را بررسی می کنیم و یکی از این کارها بحث اصلاح قانون است. دادستانی کل اصلاح قانون را  در دستور کار دارد و بخش عمده ای از کار هم صورت گرفته است و ما در صدد اصلاح کلی قانون مبارزه با مواد مخدر هستیم.

 دادستان کل کشور در پایان با بیان اینکه نباید به آسانی از کنار مساله مواد مخدر عبور کرد، گفت: دستگاه قضایی و دیوان عالی نمی تواند نسبت به اثار شوم مواد مخدر چشم پوشی کند و احکامی که صادر می شود حتما باید منطبق با واقعیت های جامعه باشد.

 انتهای پیام/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *