صیانت از جنگلها در اولویت كاری مسئولان اجرایی قرار گیرد/ لزوم حفاظت از جنگلها با استفاده از ابزارهای الکترونیکی

13:00 - 05 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۱۴۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مسرور حفاظت فیزیكی از جنگلها را امروزه امری ناممكن عنوان كرد و گفت: در كشورهای دیگر با استفاده از پهبادها وابزارهای الكترونیكی از جنگلها محافظت می شود.
صیانت از جنگلها در اولویت كاری مسئولان اجرایی قرار گیرد/ لزوم حفاظت از جنگلها با استفاده از ابزارهای الکترونیکیبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری گیلان ، سیف الله مسرور، بازرس كل استان گیلان در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال  با تاكید براینكه  نجات جنگلهای گیلان درگرواجرای صحیح قانون تنفس جنگل است، تصریح كرد: در مقابل این قانون نباید رفتار عوام گرانه‎ای از خود بروز دهیم.

وی خاطرنشان كرد:  طرح تنفس جنگلها  دربرنامه ششم به صورت قانون در آمده است و باید همه به آن احترام بگذاریم و در راستای اجرای دقیق آن گام برداریم.

این مقام قضایی با اشاره به اینكه تكلیف طرح های جنگلداری باید توسط اداره منابع طبیعی در كوتاه مدت  روشن شود، افزود: بایدبه فكر آیندگان بوده و برای منافع كوتاه مدت  جنگلها  را نابود نكنیم.

وی  با بیان اینكه دولت نیز برای حفظ جنگلها سیاست واردات چوب را در پیش گرفته است اظهار داشت: در جهت تامین نیازهای مردم در سال جاری  واردات چوب به صورت گسترده صورت گرفته است.

بازرس كل استان گیلان در ادامه افزود: بهترین چوبهای استان گیلان  بجز در موراد جرئی بقیه  صرف تهیه ذغال  شده است و استفاده بهینه ای از آن نمی شود.

مسرور حفاظت فیزیكی  از جنگلها را  امروزه امری ناممكن عنوان كرد و  ابراز داشت: در كشورهای دیگر با استفاده از پهبادها  و ابزارهای الكترونیكی از جنگلها محافظت می شود.

وی همچنین پرداخت حق و حقوق و مطالبات جنگل بانان و محیط بانان، تامین نیروهای حقوقی در كنار  نیروهای حفاظتی، تقویت پاسگاه درمناطق بحرانی شناخته شده وتناسب مجازات با قاچاق را از جمله راهكارهای مبارزه با قاچاق چوب و نابودی جنگلها ذكر كرد.

این مقام قضایی با تاكید بر اینكه بودجه استان گیلان باید در راه محافظت از  منابع طبیعی هزینه شود تصریح كرد: در مسئولین رده بالای اجرایی استان عزم قطعی براین امردیده نمی شود  و صیانت از جنگلها در اولویت كاری آنان قرار نگرفته است.

وی با بیان اینكه حیات و مرگ ما با جنگلها گره خورده است افزود: اگرجنگلها نابود شود سیلابهای بنیان‌كن  و خانمان برانداز زندگی مردم را به مخاطره  می‌اندازد.

مسرور در پایان پیشنهاد کرد تا مطالعه ای کارشناسی و تخصصی پیرامون هزینه های مورد نیاز تصویربرداری بصورت هلی شات و کنترل مانیتورینگ در جنگلهای غرب  و شرق و جنوب استان  صورت بگیرد و برآوردمنطقی و فنی قیمت آن  اعلام شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *