پردیس تئاتر تهران با ۱۰ سالن، جان تازه‌ای به تئاتر می‌بخشد

15:30 - 05 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۱۳۹۹
مدیر امور نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مدیر پردیس تئاتر تهران، از افتتاح این مرکز در آستانه دهه فجر خبر داد و گفت: این مرکز با ۱۰ سالن جان تازه‌ای به تئاتر می‌بخشد.
به گزارش گروه فرهنگی به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شهرام کرمی مدیر امور نمایشی سازمان فرهنگی هنری و مدیر پردیس تئاتر تهران درباره آغاز به کار این مرکز گفت: پردیس تئاتر تهران همانطور که پیش از این وعده داده شده بود، در آستانه دهه فجر افتتاح خواهد شد، برنامه‌های دو ماه پایان سال و بخش اعظمی از برنامه بهار در این مرکز مشخص شده و پس از افتتاح رسمی روزانه ۴ تا ۵ اثر در پردیس تئاتر تهران اجرا خواهد شد.
 
وی درباره فروش بلیت نمایش‌های اجرا شده در این مرکز گفت: بلیت فروشی را به سامانه خاصی واگذار نکرده‌ایم و تصمیم در این زمینه به عهده هنرمندان است، سایت رسمی پردیس تئاتر تهران نیز تا پایان هفته رونمایی خواهد شد که هنرمندان و علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی می‌توانند از این مجرا هم برای دریافت اطلاعات و خرید بلیت استفاده کنند.

مدیر امور نمایشی سازمان فرهنگی هنری تهران با تاکید بر اینکه این مرکز با ۱۰ سالن جان تازه‌ای به تئاتر می‌بخشد اضافه کرد: افتتاح پردیس تئاتر تهران می‌تواند تغییرات مثبتی در جریان نمایشی ایجاد کند، سالن اصلی این مرکز با ظرفیت ۸۸۸ نفر، سالن سینما اجتماعات با ظرفیت ۱۴۰ نفر، پنج سالن بلک‌باکس با ظرفیت هر کدام ۱۴۰ نفر، سالن روبازی با ظرفیت هزار نفر و دو پلاتو تمرین که از آن هم می‌توان برای اجراهایی با ظرفیت کمتر استفاده کرد.
 
کرمی درباره جزئیات فعالیت در پردیس تئاتر تهران گفت: هویت این مرکز، تئاتر با رویکرد حرفه‌ای است. یک نگاهمان به افراد بومی منطقه و شرق تهران است و می‌خواهیم با برگزاری کلاس‌های آموزشی و حمایت از هنرمندان آن منطقه این افراد را به پردیس تئاتر تهران جذب کنیم و از سوی دیگر با دعوت ار کاگردان‌ها و گروه‌های حرفه‌ای، علاوه بر جذب مخاطب، در تولید و حمایت از آثار فاخر نمایشی فعالیت کنیم.

وی افزود: هدف ما این است که علاوه بر تولید و اجرا، برگزاری سمینارهای تخصصی آموزشی، مدرسه تئاتر، اجرای رپرتوآرها و اجراهای دوره‌ای به صورت فصلی، برگزاری نمایشگا‌ه عکس از آثار تئاتری و ایجاد و افتتاح کتابخانه تخصصی تئاتر در سال آینده، به مرور پردیس تئاتر تهران به مرکز جامع و پاتوق فرهنگی برای علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی تبدیل شود.
 
مدیر امور نمایشی سازمان فرهنگی هنری درباره افتتاح دیگر پردیس تئاتر؛ پردیس تئاتر صبا گفت: همه تمرکز ما فعلا بر پردیس تئاتر تهران و بهره‌برداری از این مرکز معطوف شده اما امیدواریم پردیس صبا هم سال آینده افتتاح شود. البته افتتاح این مرکز مشکلاتی هم دارد، چون در بخش تجاری آن بخش خصوصی مشارکت دارد و بهره‌برداری آن به تکمیل فعالیت بخش خصوصی پیوند خورده است.
 
کرمی در پایان درباره دسترسی و امکانات در نظرگرفته برای مراجعان به این مرکز گفت: پردیس تئاتر تهران یک خاصیت بزرگ دارد که آن دسترسی آسان از طریق اتوبان امام علی(ع) است. ایستگاه متروی شهید شاه آبادی جنوبی هم که تا پایان امسال افتتاح می‌شود دسترسی به این مرکز را فوق العاده خواهد کرد. پارکینگ فضای داخلی و بیرونی پردیس تئاتر تهران هم با ظرفیت ۶۰۰ جای پارک مراجعه به این مجموعه را تسهیل کرده است.
 
پردیس تئاتر تهران در خیابان خاوران، بعد از بزرگراه امام علی(ع)، جنب فرهنگسرای خاوران واقع شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *