"امارات متحده عربی" از حمله محدود هند به پاکستان حمایت می کند

9:14 - 05 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۰۸۹۴
سفیر امارات متحده عربی در دهلی نو از مبارزه هند با تروریست ها و حمله محدود این کشور به پایگاه شبه نظامیان در پاکستان حمایت می کند.
به گزارش سرویس بین الملل احمد البنا اظهار کرد: امارات متحده عربی همواره از مبارزه کشورهای مختلف با تروریسم پشتیبانی کرده است.
 
وی درخصوص اتهام حمایت این کشور از گروههای تروریستی در سوریه و عراق و شرکت در ائتلاف سعودی که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از مردم بیگناه یمن شده است ،سخنی نگفت .

سفیر امارات متحده عربی با محکوم کردن حمله تروریستی پتانکت خاطرنشان کرد ابوظبی جزء محدود کشورهایی بود که از حمله محدود هند به پایگاههای شبه نظامیان پاکستان حمایت کرد.

در حمله شبه نظامیان مسلح به پایگاه هوایی پتانکت در ایالت پنجاب درشمال هند هفت نیروی نظامی هندی کشته و 25 نفر دیگر مجروح شدند.

دهلی نو ،پاکستان را به دست داشتن و حمایت در این حمله متهم کرد.
اسلام آباد این اتهام را رد کرده است .
به گفته مقامات دفاعی هند، دهلی نو به تلافی حمله به پتانکت با حمله ای محدود به عمق خاک پاکستان ،35 شبه نظامی و 9 نیروی نظامی این کشور را به قتل رساند.

این سخنان سفیر امارات متحده عربی در هند پیش از سفر شاهزاده محمد بن زاید بن سلطان آل نهیان ولیعهد امارات متحده عربی به دهلی نو، برای شرکت در مراسم روز جمهوری هند بیان شد.
ولیعهد امارات متحده عربی قرار است روز سه شنبه برای شرکت در مراسم روز جمهوری هند و گفت وگو با مقامات هندی برای توسعه روابط دو کشور وارد پایتخت هند شود.

به گفته مقامات هندی در این سفر 16 توافقنامه در بخش های انرژی،دفاعی ،امنیتی بین هند و امارات متحده عربی امضا می شود.

نخستین دور گفت وگوهای راهبردی هند و امارات نیز شنبه هفته گذشته به ریاست معاونان وزیر امور خارجه هند و امارات در دهلی نو برگزار شد.

هند و امارات در سفر سال 2015 نارندرا مودی نخست وزیر هند به امارات در خصوص کنترل، تنظیم و به اشتراک گذاری اطلاعات مالی و بانکی برای مبارزه با تروریسم به توافق رسیدند.

تجارت دو جانبه هند و امارات در سال 2015-2016 حدود 50 میلیارد دلار برآورد شده است.
حدود دومیلیون و 600 هزار هندی در امارات زندگی می کنند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *