پیام تسلیت رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به بازماندگان حادثه پلاسکو

13:27 - 02 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۰۱۲۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین مظفری ضمن عرض تسلیت به خانواده های حادثه دلخراش آتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران، به مسئولان استانی در خصوص تلاش با هدف پیشگیری از بروز وقایع احتمالی مشابه، هشدار داد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام والمسلمین مظفری ضمن عرض تسلیت به خانواده های حادثه دلخراش آتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران، به مسئولان استانی در خصوص تلاش با هدف پیشگیری از بروز وقایع احتمالی مشابه؛ هشدار داد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از آتشنشانان غیور و ایثارگر در جریان حادثه آتش سوزی ساختمان پلاکسوی تهران افزود: باب مجاهدت در راه خدا و مردم همواره باز است و شهادت عالی ترین پاداش الهی به مجاهدین فی سبیل الله است. 

وی با تقدیر از زحمات و خدمات نیروهای خدوم در بخشهای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: همانگونه که ما مدیون دلاور مردی های مرزبانان و محافظان نظام در حوزه اندیشه و عمل هستیم می بایست خدمات آتش نشانان عزیز را پاس بداریم.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری با دلخراش خواندن این حادثه خاطر نشان کرد: این گونه حوادث در عین تلخی؛ هشداری جدی به مردم و مسئولان تلقی می شود. بدین نحو که مردم می بایست در حوزه زندگی فردی و شخصی خود نسبت به رعایت اقدامات پیشگیرانه توجه ویژه داشته باشند چه بسا اگر متولیان این اماکن نسبت به هشدارهای ارائه شده توجه می نمودند و اقدامات لازم را به انجام می رساندند، چه بسا دیروز شاهد وقوع حادثه برج سلمان در مشهد و امروز شاهد حادثه تلخ ساختمان پلاسکوی تهران نمی بودیم.

رئیس شورای قضایی استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در این زمینه یکی از مهمترین نکاتی که می بایست مورد توجه قرار گیرد وظایف مسئولان در حوزه پیشگیری از وقوع حوادث و جرایم است که به نظر می رسد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در مجموعه قضایی استان در حوزه پیشگیری خاطر نشان کرد: اقدامات متعددی در حوزه ستاد دادگستری استان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و نیز دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در همین زمینه سامان دهی شده است. 

وی ضمن هشدار به مسئولان در خصوص ریشه یابی دقیق علل وقوع چنین حوادثی خاطر نشان کرد: متصدیان امر با توجه به مسئولیت های قانونی خود باید نسبت به اقدامات پیشگیرنه با هدف بروز حوادث احتمالی مشابه اقدام نمایند و در صورت اثبات هرگونه اهمال، بدیهی است که مجموعه قضایی استان براساس وظایف و تکالیف قانونی خود و در راستای دفاع از حقوق عامه با تخلفات برخورد خواهد کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *