بیکاری، پیامدهای ناگوار اجتماعی و سیاسی به دنبال دارد/ مسئولین برای پیشگیری از ناهنجاری‎های اجتماعی برنامه روشن ارائه دهند

9:20 - 29 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۹۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
بدری با اشاره به پیامدهای ناگوار بحران بیکاری در جامعه گفت: مقامات مسئول باید برنامه روشن برای مقابله با بیکاری ارائه دهند.
جعفر بدری رئیس کل دادگستری استان لرستان  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به ضرورت حل مشکل بیکاری اظهار کرد: سرگردانی جوانان جویای کار در میادین و چهار راه‌ها، نشان از وجود بیکاری شدید در شهرهای پر جمعیت دارد و تکرار این وضعیت و مبهم بودن آینده آن، تبعات ناگواری را از جنبه فردی، خانوادگی و اجتماعی به همراه دارد.

وی گفت: البته نمی‌توان انکار کرد که پدیده بیکاری، یک پدیده جهانی است و همه کشورها به گونه‌های مختلف با مشکل بیکاری دست به گریبان بوده و هستند. مقامات مسئول باید  توجه جدی و برنامه روشن برای مقابله با بیکاری ارائه دهند.

این مقام قضایی اظهار کرد: مسئله بیکاری در بین جوانان کشور فقط به کارگران عادی محدود نمی‌شود. امروزه خیل عظیمی از جوانان تحصیل کرده که دوره تحصیلات عالی را به پایان رسانیده اند همچنان در بلاتکلیفی و سرگردانی بسر می‌برند. بر اساس آماری که که از سوی مسئولین شهرستانها داده می‌شود در بعضی شهرهای مناطق محروم نزدیک به چهل درصد جمعیت جوان از بیکاری رنج می‌برند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان بیان کرد: جوانان بخش عمده جمعیت فعال و اثرگذار کشور را تشکیل می‌دهند. معضل بیكاری آنها علاوه بر ضرر اقتصادی که به کشور وارد می‌کند، بطور قطع پیامدهای ناگوار اجتماعی و فرهنگی و سیاسی را به دنبال دارد، به طوریکه عدم رفع نیازمندی‌های شغلی شهروندان می‌تواند منجر به ایجاد و گسترش روزافزون بحران‌های دیگری از جمله اعتیاد به مواد مخدر و دیگر ناهنجاری‌های اجتماعی شود.

بدری در پایان گفت: مبارزه با بحران بیکاری در کشور به اراده ملی نیازمند است. دولت باید تدابیر جدی و قاطعی را اتخاذ کند و برای حل این بحران گام‌های جدی را بردارد و حتی نسبت به بخشی از سیاست‌ها و روش‌های خود با در نظر داشتن واقعیت‌های جامعه تجدید نظر کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *