حاشیه های نشست خبری رئیس جمهور

18:58 - 28 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۸۵۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
نشست خبری حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در حالی امروز برگزار شد که سهم رسانه های منتقد دولت در این نشست، بسیار کم رنگ بود.
حاشیه های نشست خبری رئیس جمهور/ از توزیع ساندویج میان خبرنگاران تا جای خالی منتقدانبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ؛ نشست خبری حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در حالی امروز برگزار شد که محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت، محمود واعظی وزیر ارتباطات، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجی کشور، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، علی طیب نیا وزیر اقتصاد، صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه، مرتضی بانک معاون كل‌سرپرست نهاد ریاست جمهوری و محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور وی را در این نشست همراهی کردند.

- روحانی در نشست امروز در ابتدای سخنان خود، به بحث اشتغال پرداخت و اقدامات دولت را در این راستا تشریح کرد وی در این نشست با بیان اینکه به دولت و یا شخص خاصی تعلق ندارد و برای رهبر معظم انقلاب و شهدا است، این توافق را دستاوردی ملی دانست. 

- رئیس جمهور در نشست امروز تاکید داشت کسی نباید فکر کند که به خاطر انتخابات سال آینده، پیش از حد و یا بسیار کم درباره برجام صحبت کند ولی هر کسی نقدی داشته باشد، می تواند مطرح کند اما باید این را مطرح کرد که برجام یک موفقیت بزرگ بود.

- روحانی در نشست امروز تاکید کرد: همه تحریم ها بعد از 27 دی ماه و در سالگرد برجام، برداشته شده است. 

- نشست خبری رئیس جمهور در حالی برگزار شد که روند ثبت نام از خبرنگاران به منظور سوال از رئیس جمهور به مانند گذشته، الکترونیکی بود اما امروز رسانه های منتقد دولت انتقاد داشتند که در این نشست جایی ندارند و بیشتر وقت، به رسانه ها و روزنامه حامیان دولت داده شد؛ به گونه ای که روزنامه شهروند، خبرگزاری ایلنا و خبرگزاری ایسنا جزو اولین رسانه هایی بودند که از رئیس جمهور سوال کردند.

- در نشست خبری امروز تنها روزنامه رسالت به عنوان یکی از رسانه های منتقد دولت و همچنین خبرگزاری صداو سیما و شبکه خبر توانستند به عنوان رسانه هایی از دیگر بخش ها سوالات خود را مطرح کنند.

- روحانی در این نشست، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه امکان رد صلاحیت وی در انتخابات آینده ریاست جمهوری وجود دارد، گفت: ما را با شورای نگهبان در نیندازید، روابط ما با شورای نگهبان خوب است. 

- رئیس جمهور کشورمان امروز پیرامون مشکلات میان ایران و عربستان بر این موضوع تاکید داشت که مقامات آل سعود در تصمیم گیری یک جانبه، روابط خود را با ایران قطع کردند و تا به امروز کشورهایی همچون عراق، کویت و چند کشور دیگر برای میانجی گیری میان تهران و ریاض وارد عمل شده اند.

- روحانی در ادامه نشست با انتقاد از کسانی که نسبت به خرید هواپیما از سوی دولت نقد داشته اند، گفت: مردم می خواهند زمانی که به حج، سوریه، کربلا و یا هر جایی که می روند با هواپیمای نو سفر کنند، حال کسانی که دوست دارند هواپیمای کهنه سوار شوند، برای آنها هواپیمای کهنه وجود دارد.

- در نشست امروز خبرنگار روزنامه رسالت نسبت به دریافت تلفن همراه خبرنگاران از سوی تیم حفاظت نهاد ریاست جمهوری اعتراض خود را به رئیس جمهور اعلام کرد.

- رئیس جمهور در این نشست با نمایندگان رسانه های داخلی و خارجی همچنین نقدی را نسبت به برنامه های صداوسیما داشت و بیان کرد: صدا و سیما با خلاصه کردن مطالب، موضوعات مد نظر خود را به مردم ارائه می دهد.

- در این نشست خبری، بسیاری از رسانه ها نسبت به روند گزینشی که در جریان سوال از رئیس جمهور مطرح شد، اعتراض خود را اعلام و تاکید داشتند سهمیه رسانه های منتقد دولت در نشست امروز خالی بوده است. 

- در پایان نشست خبری امروز، نهاد ریاست جمهوری پکیجی حاوی کتاب «برجام؛ سیاست ها، دستاوردها و الزامات» بود، بین خبرنگاران توزیع کرد؛ همچنین در بسته هدایای دولت به نمایندگان رسانه های داخلی و بین المللی، ساندویج مرغ به همراه تعدادی میوه نیز قرار داشت.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *