زنگ خطر بحران آب را برای دولت و مردم به صدا در آورده‌ایم

21:40 - 28 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۶۲۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز آب وضعیت خوبی ندارد و در این زمینه زنگ خطر را برای دولت و مردم به صدا در آورده‌ایم.
استاندار سیستان و بلوچستان
به گزارش گروه سیاسی ، علی اوسط هاشمی در جلسه شورای اداری سیستان و بلوچستان با اشاره به برجام، اظهار کرد: اگر تحریم‌ها شکسته نمی‌شد در بحث پرداختی حقوق کارکنان به مشکل برخورد می‌کردیم و یک بحران داخلی رخ می‌داد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در هیچ مقطعی مانند امسال در فروش نفت افزایش نداشته‌ایم، 29 میلیارد دلار تا ماه گذشته فروش نفت در کشور داشته‌ایم و بازار نفت خود را با عزت و اقتدار به دست آوریم.

این مسئول با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر، ادامه داد: مسؤولان از فرصت دهه فجر برای امید بخشیدن به مردم استفاده کنند، با توجه به اینکه 51 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان روستایی است باید حضور مسؤولان در نقاط روستایی محسوس بوده و گوش شنوای مشکلات مردم منطقه باشند.

وی گفت: مردم بهترین سرمایه برای هر کشور هستند که باید قدر آنها را دانسته و تکریم و برطرف کردن مشکلاتشان اهتمام لازم را داشته باشیم.

هاشمی با اشاره به مشکلات بحران آب در سیستان و بلوچستان، بیان کرد: امروز آب وضعیت خوبی ندارد و در این زمینه زنگ خطر را برای دولت و مردم به صدا در آورده‌ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: به عنوان نخستین استان در جلسه شورای عالی آب کشور حضور پیدا کرده و دغدغه‌ها و مشکلات بحران آب در این منطقه را مطرح کردیم.

این مسؤول ادامه داد: 94 درصد آب در بخش کشاورزی، یک درصد صنعت و پنج درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت جلسات شورای آب کمتر از شورای تامین نیست خواستار توجه همه مسؤولان مربوطه به این موضوع شده و بر مدیریت مصرف توسط مردم تاکید کرد.

هاشمی گفت: تا پایان سال آینده باید 30 تا 40 هزار هکتار از اراضی جنوب استان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: تغییر الگوی کشت و تشویق کشاورزان به سمت استفاده از روش‌های آبیاری نوین ضروری است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: وضعیت آب خوب نیست اما اقدامات خوبی انجام شده است حدود هزار و 800 میلیارد تومان پروژه در حال اجرا یا اجرا شده داریم.

اتابک جعفری بیان کرد: 900 تا هزار میلیارد تومان برای چهار پروژه عمرانی این شرکت از محل اعتبارات مرزی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه هدف احیا و تعادل بخشی آبهای زیر زمینی است، گفت: 100 درصد آبهای زیرزمینی را سالانه مصرف می‌کنیم و علاوه بر آن 600 میلیون متر مکعب نیز بیشتر مصرف کنیم.

این مسئول بر بستن چاه‌های غیرمجاز تاکید کرد و گفت: 300 میلیون متر مکعب آب به وسیله چاه‌های غیرمجاز از سفره‌های زیرزمینی برداشت می‎شود که تلاش می‌کنیم نصب کنتورهای هوشمند را اجرایی کرده تا میزان برداشت از سفره‌های زیرزمینی را دقیق‌تر مشخص کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *