هنوز یارانه ای نصیب تولید و اشتغال نشده است

16:34 - 26 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۹۰۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: هنوز نتوانسته ایم از یارانه ها مبلغی را به نفع تولید ، اشتغال و صنعت بیاوریم و استفاده کنیم.
به گزارش گروه اقتصاد ، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه نشست اقتصاد مقاومتی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: نجات اقتصاد کشور در رعایت سیاست های منسجم اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت : برخی از سیاست ها را که مربوط به حوزه ماست ، پیگیری و دنبال می کنیم اما برخی موارد آن نیاز به قانون دارد مثل سیاست شماره ۴ که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند از ظرفیت های هدفمند سازی یارانه ها برای افزایش اشتغال ، بهره وری و تولید و کاهش شدت مصرف انرژی و در مجموع ایجاد تعادل در اقتصاد عدالت محور استفاده شود.

نعمت زاده اظهار کرد: هر ۴ مورد آن تعطیل است چون ما از این یارانه ها هنوز هیچ رقمی نتوانسته ایم برای تولید ، اشتغال و صنعت بیاوریم.

وی گفت : دلیل آن این است که کل یارانه ها محدود است و به صورت نقدی در قالب یارانه نقدی پرداخت می شود که در این مورد باید چاره اندیشی شود.

وزیر صنعت ، معدن وتجارت افزود: این موضوع نیاز به قانون و شاید رهنمود بیشتر رهبر معظم انقلاب دارد که ما چطور عمل کنیم که به اشتغال بیشتر در این رابطه کمک کنیم .

نعمت زاده گفت: در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی همچنین به توسعه صادرات ، ایجاد زیرساخت های توسعه صادرات غیر نفتی و حمایت از آن اشاره شده است که اجرای آنها منابع می خواهد و ما هنوز متاسفانه نتواسته ایم به آن دست یابیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *