رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بانک‌های خصوصی سمنان در پرداخت تسهیلات رونق تولید تعجیل کنند

2:35 - 27 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۷۰۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار سمنان با بیان اینکه بانک‌های خصوصی این استان به تعهدات خود در ارائه رونق تولید عمل نکرده‌اند گفت: بانک‌های خصوصی سمنان تکلیف خود را با پرداخت تسهیلات رونق تولید مشخص کنند.
استاندار سمنان
به گزارش گروه سیاسی ، محمدرضا خباز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام خمینی (ره) استانداری سمنان اظهار داشت: متأسفانه باوجود تأکیدات مقام عالی وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر لزوم همکاری بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات رونق تولید، چهار بانک خصوصی استان سمنان همچنان به تعهدات خود در این زمینه عمل نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه عدم اجرای تعهدات اعطای تسهیلات رونق تولید از سوی بانک‌های خصوصی استان سمنان، مشکلات جدی در این حوزه برای مدیران استان ایجاد کرده است عنوان کرد: بانک‌های خصوصی استان سمنان باید هرچه سریع‌تر تکلیف خود را برای پرداخت این تسهیلات مشخص کنند.

استاندار سمنان با اشاره به تعهد یک هزار و 120 میلیارد ریالی بانک‌های خصوصی این استان برای اعطای تسهیلات رونق تولید گفت: عدم عمل تعهدات بانک‌های خصوصی درباره تسهیلات رونق تولید سبب شده است تا باوجود میانگین خوب و مناسب پرداختی‌های بانک‌های دولتی درزمینهٔ تسهیلات رونق تولید، میانگین مجموع تسهیلات پرداختی در این استان کاهش یابد.

خباز با تأکید مجدد مبنی بر لزوم تعیین تکلیف بانک‌های خصوصی برای پرداخت تسهیلات رونق تولید در این استان بیان کرد: باید هرچه سریع‌تر وضعیت عمل به تعهدات بانک‌های خصوصی در اعطای تسهیلات رونق تولید در استان سمنان مشخص شود تا در صورت ناتوانی هر یک از بانک‌ها در عمل به تعهدات خود در این زمینه، به‌سرعت بانک‌های دیگر جایگزین شده و این تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 60 واحد تولیدی مهم و اشتغال‌زای استان سمنان در انتظار اخذ تسهیلات رونق تولید هستند؛ از بانک‌های این استان خواست تا در رسیدگی به پرونده‌های این واحدها تعجیل کرده و در صورت عدم آمادگی هر یک از واحدهای تولیدی برای اخذ تسهیلات رونق تولید، واحد دیگری را جایگزین آن کنند.

استاندار سمنان نیم‌نگاهی نیز به آمار و وضعیت صنایع موجود در این استان داشت و اشاره کرد: همچنان حدود 600 واحد صنعتی و تولیدی استان سمنان غیرفعال است.

خباز با اشاره به اینکه این تعداد واحد صنعتی از مجموع حدود یک هزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی موجود در استان سمنان است که غیرفعال است تصریح کرد: در صورت راه‌اندازی مجدد این 600 واحد غیرفعال و راکد تولیدی بدون شک اقتصاد استان سمنان رونق یافته و مشکل اشتغال پایدار در این استان نیز برطرف می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *