رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

5 دستورالعمل امام حسين(ع) برای پرهيز از گناه

15:30 - 26 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۶۵۳
استاد حوزه علميه با اشاره به روايتی از امام حسين(ع) براي پرهيز از گناه تاكيد كرد: امام در دو بند از اين دستورالعمل فرمودند كه از زمين خدا بيرون برو و از رزق و روزی او نخور و هرقدر می خواهی گناه كن.
به گزارش گروه فرهنگی ، حجت الاسلام و المسلمين پورموسوی، استاد حوزه علميه در جمع زائران حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسين(ع) با بيان اينكه گناه و معصيت نشانه بيماری روحی انسان است به تبيين روايتی از امام حسين(ع) در اين زمينه پرداخت.

وي ادامه داد: فردی خدمت امام رسيد و گفت من صبر بر گناه ندارم، موعظه ای بفرماييد كه اين مسئله در من اثر بگذارد و كمتر گناه كنم و امام فرمودند چند چيز است كه در نظر داشته باش و بعد هر قدر می خواهی گناه كن.

اين سخنران مذهبي بيان كرد: امام فرمود از روزی خداوند نخور و بعد هرقدر خواستی گناه كن و از حكومت خدا بيرون برو و هرقدر خواستی گناه كن.

وی با بيان اينكه اين دو مسئله ممكن نيست زيرا انسان در هر جای عالم باشد تحت حكومت خدا و از او روزی می خورد افزود: خداوند رزق طفل شيرخوار را به محض اينكه از مادر متولد می شود به او عطا می كند و رزق و روزی همه موجودات را به تصريح قرآن بر عهده دارد و كسی نيست كه بتواند خود را روزی خوار خداوند نداند.

پورموسوی به بيان خاطره ای از علامه مجلسی در برخورد با يك فرد گناهكار پرداخت و تصريح كرد: علامه مجلسی با بيان همين مطلب خطاب به آن فرد كه تو عمری روزی خدا را خورده و نمكدان شكسته ای باعث تغيير او شد.

استاد حوزه علميه با بيان اينكه همه عالم ملك و ملكوت خداست اظهار كرد: برخی امكانات مادی زيادی در اختيار دارند اما باز هم طلبكار و ناشكر هستند و كفران نعمت می كنند و برای به دست آوردن يك تكه زمين كه همه زمين براي خداست دروغ های فراوان می گويند و تعدی می كنند و مال صغير و كبير را می خورند.

وی با بيان اينكه روز قيامت يوم الحسرت است ادامه داد: در قرآن هزار و 400 بار كلمه قيامت آمده است كه نشان دهنده اهميت آن است زيرا همه در آخرت حسرت خواهند خورد؛ افراد خوب از اينكه چرا بيشتر بهره نبرده و افراد بدكار از اينكه چرا معصيت كرده اند.



برچسب ها: امام حسین گناه خدا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *