ضرورت تقویت مناسبات اقتصادی و افزایش تبادل تجاری ایران و عراق

20:05 - 24 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۱۵۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس پس از دیدار با وزیر خارجه عراق، دعوتنامه رئیس مجلس ایران را از وزیر خارجه عراق به منظور مشارکت در کنفرانس بین‌‎المللی فلسطین را نیز ابلاغ کرد.
ضرورت تقویت مناسبات اقتصادی و افزایش تبادل تجاری ایران و عراقبه گزارش گروه سیاسی ؛ علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز جمعه(23 دی ماه) در حاشیه "همایش گفت‌وگوی بغداد و آینده عراق بعد از داعش" با ابراهیم جعفری؛ وزیر خارجه عراق در بغداد پایتخت این کشور دیدار و پیرامون مناسبات دو جانبه و تحولات منطقه گفتگو کرد.

بروجردی در این ملاقات با راهبردی خواندن روابط دو کشور، بر لزوم تقویت مناسبات اقتصادی و افزایش تبادل تجاری تاکید کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به نتایج سفر اخیر خود به سوریه و لبنان، نشست آینده میان  دولت سوریه با معارضان را گام مهمی برای راه‌حل سیاسی این کشور خواند .

وزیر خارجه عراق نیز در این دیدار ضمن تسلیت مجدد رحلت آیت الله رفسنجانی روند مناسبات دو کشور را در مسیری صحیح و رو به رشد توصیف کرد و با اشاره به نتایج اخیر سفر نخست وزیر ترکیه و اردن از بغداد گفت: بغداد همیشه از دولت سوریه در اتحادیه عرب و مجامع بین‌اللملی حمایت کرده است .

بنابراین گزارش، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست علاءالدین بروجردی و به دعوت پارلمان عراق برای مشارکت در "همایش گفت‌وگوی بغداد و آینده عراق بعد از داعش" به این کشور سفر کرده اند.

همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه این همایش با مقامات عراقی از جمله رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس مجلس، معاون رئیس‌جمهور و رئیس ائتلاف ملی ملاقات خواهد کرد.

همچنین دعوتنامه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران از وزیر خارجه عراق برای مشارکت در کنفرانس بین‌‎المللی فلسطین در این ملاقات تحویل داده شد.

پایان پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *