آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه التزام عملی به فرامین امام(ره) و مقام معظم رهبری داشت

12:24 - 24 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۰۱۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ویژگی های فکری و نظری آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: او همیشه التزام عملی به فرامین امام و مقام معظم رهبری داشت.
باید در مقابل نظرات تضعیف کننده نظام ایستاد ولی نباید به صاحب نظر هجمه وارد کرد

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، محسن رضایی در سخنرانی خود قبل از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به ویژگی های فکری و نظری آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: او همیشه التزام عملی به فرامین امام و مقام معظم رهبری داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه من با کسانی که از راه امام(ره) خارج شدند کاری ندارم، بیان داشت: همه کسانی که در راه امام(ره) ماندند، التزام عملی به فرامین امام(ره) داشته اند اما به یک شکل عمل نمی کردند.

رضایی تصریح کرد: آیت الله مهدوی کنی، آقای هاشمی و سید احمد آقا هر سه التزام عملی به فرامین ولی فقیه داشتند ولی به یک شکل عمل نمی کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نباید برخی از افراد فکر کنند که اظهار نظرهای آقای هاشمی به این معنی است که حالا باید به نظرات وی عمل کنیم که اگر اینگونه بود، اول خود او عمل می کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه باید در مقابل نظرات تضعیف کننده ایستاد، خاطرنشان کرد: لزومی ندارد صاحب نظری را که آن نظر را مطرح کرده، مورد هجمه قرار دهیم.

رضایی نقش یاران امام(ره) را در حفظ انقلاب و انتقال آن به نسل های بعد حائز اهمیت برشمرد و تاکید کرد: بعد از رحلت امام(ره)  مقام معظم رهبری تنها رهبری بود که بر خلاف سایر انقلاب های جهان، همان مسیر رهبر اول انقلاب را ادامه داد.

رضایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) یک نوع آوری در فلسفه و یک اصلاح دینی داشت، بیان داشت: قبل از 22 بهمن هم علما انقلاب می کردند و خود را کنار می کشیدند، اما امام انقلاب کرد و دین را به سیاست بازگرداند.

وی افزود: امام(ره) نگاهی را که غربی ها به انسان داشتند، تغییر داد. چنانچه ما هم قبل از انقلاب، آبشخور اندیشه های غربی بودیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بیانات امام(ره) مبنی برغیر موجه بودن آزادی و عدالت بدون اتصال به خدا، اظهار داشت: امام گفتند: "آزادی و عدالت باید به خدا وصل شود و انسان الهی یک انسان فطری است که حق مالکیت  و حکومت دارد."



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *