ممانعت از هرگونه تغییر کاربری غیرقانونی در اراضی کشاورزی/ رسیدگی فوق‎العاده و خارج از نوبت به پرونده‎‌های زمین‌خواری

12:02 - 23 دی 1395
کد خبر: ۲۶۶۷۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام حمزه گفت: رسیدگی به موضوع تغییر کاربری‎ها در اراضی کشاورزی خارج از نوبت و فوق العاده انجام شود و به محض شروع جرم، جهاد کشاورزی سریعاً دستور قضایی را اخذ و مانع ساخت و ساز غیر قانونی شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، حجت الاسلام ابراهیم حمزه سرپرست دادگاه یامچی در جلسه پیشگیری از وقوع جرم تغییر کاربری اراضی کشاورزی بر صیانت از اراضی کشاورزی و پیشگیری از تغییر کاربری‎ها تاکید کرد.


وی ادامه داد: با توجه به هم جواری بخش یامچی با شهرستان مرند، جلفا و خوی و اراضی مرغوب و پرآب و خوش آب و هوا بودن  که باعث طمع افراد سود جو برای ایجاد باغ و ویلا باعث مزید علت شده است لذا از باب اهمیت موضوع کشاورزی در بحث اقتصاد مقاومتی و لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری جهت حفظ اراضی و رونق کشاورزی و از باب پیشگیری از وقوع جرم که یک کار فرهنگی است، این مهم اهمیت فراوانی دارد.

حجت الاسلام حمزه تصریح کرد: رسیدگی به موضوع تغییر کاربری‎ها خارج از نوبت و فوق العاده انجام شود  و به محض شروع جرم، جهاد کشاورزی سریعاً دستور قضایی را اخذ و مانع ساخت و ساز غیر قانونی شود.

 وی در پایان گفت:  جهت اطلاع آحاد مؤمنین نسبت به موضوع صیانت از اراضی کشاورزی از طریق نماز جمعه و نشریات محلی و نصب بنر و تابلو در محل ورودی روستا ها و شهر اقدام شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *