اصلاح مجرمین از وظایف محوری دستگاه قضاست/ راه اندازی طرح «دیده بان پیشگیری» در کرمان

10:42 - 22 دی 1395
کد خبر: ۲۶۶۲۹۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اسلامی گفت: طرح "دیدبان پیشگیری" با هدف پیشگیری از وقوع جرم، اصلاح جامعه و تامین امنیت در کرمان راه اندازی شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در نشست هم اندیشی مسئولان هسته های ستاد مردمی پیشگیری از جرم گفت: طرح "دیدبان پیشگیری" با هدف پیشگیری از وقوع جرم، اصلاح جامعه و تامین امنیت در کرمان راه اندازی شد.

وی افزود: انجام اقدامات مناسب در راستای  پیشگیری ازوقوع جرم و اصلاح مجرمین یکی از وظایف محوری دستگاه قضا است که در قانون اساسی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

اسلامی اظهار داشت: هسته های ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم تحت عنوان "دیده بان پیشگیری "در کرمان راه اندازی شده اند.

وی افزود: در راستای پیشگیری از جرم این معاونت برنامه های متعدد پیشگیرانه ی از جمله بهره گیری از ظرفیت های  مردمی تحت عنوان" دیده بان پیشگیری" با حضور آحاد مردم در دستور کار قرار داده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان  هدف از راه اندازی هسته های مردمی "دیده بان پیشگیری " را  در سه محور پیشگیری از وقوع جرم، اصلاح جامعه و تامین امنیت دانست و تاکید کرد: تامین امنیت با مسئول ساختن غیر مستقیم مردم در موضوع پیشگیری از اهمیت بسزایی برخوردار است ونقش مردم در  این زمینه بی بدیل است.

این مقام قضائی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر نقش مهم مردم در پیشگیری،گفت: پیشگیری مردمی به مجموعه اقدامات و فعالیت های سازنده در حوزه های مختلف توسط مردم گویند که نقش موثری در جامعه دارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و تاکیدات رهبر معظم انقلاب(مدظل العالی) توجه به این امر در دستور کار جدی معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان قرار گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری افزود: در این راستا دو هسته عمومی و تخصصی موضوعات را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داده و نهایتا سعی می شود که با شناسایی معضلات و ناهنجاریهای حوزه تحت پوشش،  بررسی و ریشه یابی علل و عوامل وقوع بزه یا ناهنجاریهای دارای اولویت ، به ارائه راهکار و پیشنهاد اصلاحی پرداخته شود. 

اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: در مجموع در صورت راه اندازی صحیح و حضور و مشارکت موثر آحاد مردم با دستگاه قضایی در آینده نزدیک شاهد حل معضلات محلات و اقشار مختلف جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *