رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اولاً باید به آقا تسلیت گفت/روز باشکوه خداحافظی ملت ایران با یار دیرین امام(ره)/جزئیات روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی+فیلم

8:00 - 24 دی 1395
کد خبر: ۲۶۶۲۳۱
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
انتشار خبری در عصر روز یک شنبه 19 دی ماه، همه را بهت زده کرد."آیت الله هاشمی رفسنجانی درگذشت".
به گزارش گروه سیاسی ، عصر روز یک شنبه هفته گذشته، 19 دی بود که خبرهای ضد و نقیضی در شبکه های اجتماعی و برخی سایت های خبری رد و بدل شد، آنقدر ناگهانی و غیر منتظره بود که هیچ شخصی آن را جدی تلقی نکرد.

اما خبر کاملا جدی بود و عصر روز یک شنبه ، همه را بهت زده کرد." آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس تشخیص مصلحت نظام حوالی ساعت 18:00 به طور ناگهانی دچار ایست  کامل قلبی شد. بلافاصله به یکی از بیمارستان های تهران منتقل شدند و در بخش اورژانس تیم کامل تخصصی شامل متخصصین قلب، بیهوشی و طب اورژانس بر بالینش حاضر شدند حدود یک ساعت و نیم عملیات احیا ادامه داشت همه امکانات لازم و اقدامات درمانی ممکن انجام شد، اما در نهایت تاسف ایشان در 19:30 به لقاء الله پیوستند." این ها جزئیات درگذشت آیت الله که معاون وزیر بهداشت  مطرح کرد.

وزیر بهداشت  هم در این خصوص صحبت هایی را عنوان کرد اما تنها دقایقی بعد، جزئیات اندک درگذشت آیت الله، زمینه ای برای خبرپراکنی ها و لجن پراکنی های سایت های ضد انقلاب مهیا کرد، به طوری که واکنش وزیر بهداشت را برانگیخت؛ "وزیر بهداشت در پاسخ به اینکه "ضدانقلاب از اظهارات دیشب شما درباره نبود تیم پزشکی همراه شخصیت ها سوء استفاده کرده اند، گفت: آن‌ها غلط کردند!"

              آیت الله هاشمی ناگهان رفت/فقدان رفیقی دیرین برای رهبر معظم انقلاب/آخرین جزئیات روز درگذشت آیت الله+عکس و فیلم

در همین زمینه محسن هاشمی فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی  در برنامه"حالا خورشید" روز چهارشنبه 22 دی ماه،در توضیح چگونگی اطلاع وی از خبر ناخوشی پدرش، توضیح می دهد:" در مسیر دانشگاه آزاد به منزل بودم که به من گفتند ایشان حالشان خوب نیست و به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند، 15 دقیقه بعد خودم را به بیمارستان رساندم..."

قرائت بخشی از وصیت نامه آیت الله هاشمی رفسنجانی در برنامه زنده

"...بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون چیزی بر دارایی های قبل از انقلابم نیفزوده ام و هزینه‌های زندگی را در درجه اول از عوائد فروش اموال قبل از انقلاب و در درجه دوم از حقوق و مزایای قانونی ام برداشتم..." این چند خط به گفته پسر ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی مربوط به وصیتنامه  ای است که توسط ایشان در سال 79 نوشته شده و وصیتنامه جدیدی از آیت الله هاشمی یافت نشده است.


روایت وزیر بهداشت از چند ساعت قبل از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی

وزیر بهداشت که در آخرین روز حیات آیت الله هاشمی همراه وی بود، گفت: چند ساعت قبل از فوت آیت الله با ایشان جلسه داشتم. در آن جلسه گفتند، آرزوی‌شان ساختن کشور، آرامش مردم، پیشگیری از دو قطبی شدن و تنازعاتی است که همیشه برای استقلال و پیشرفت یک کشور چون سمی مهلک عمل می‌کند.آیت الله هاشمی همیشه و به‌ویژه در آخرین روز زندگی که ناهار را در خدمت‌شان صرف کردم، آرزوهای زیبایی برای آینده کشور داشتند و مطمئن بودند که کشور از گردنه و مشکلات اقتصادی عبور خواهد کرد.

اولاً باید به آقا تسلیت گفت که بزرگ‌ترین مصیبت به ایشان وارد شد

"اولاً باید به آقا تسلیت گفت که بزرگ‌ترین مصیبت به ایشان وارد شد. خدا به ایشان صبر و طول‌ عمر بدهد و ایشان را برای ما حفظ کند و ذخیره کند برای چیزهایی که از دست داده‌ایم." این ها صحبت های سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بود. حرف هایی که یادآور پیام رهبر انقلاب در پی درگذشت رفیق دیرین، همرزم و همکار نزدیک شد.

بخشی از پیام رهبر انقلاب: "با دریغ و تأسف خبر درگذشت ناگهانی رفیق دیرین، و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی، و همکار نزدیک سالهای متمادی در عهد جمهوری اسلامی جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را دریافت کردم. فقدان همرزم و همگامی که سابقه‌ی همکاری و آغاز همدلی و همکاری با وی به پنجاه و نه سال تمام می‌رسد، سخت و جانکاه است....با فقدان هاشمی اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی‌شناسم که تجربه‌ای مشترک و چنین درازمدت را با او در نشیب و فرازهای این دوران تاریخ‌ساز به یاد داشته باشم..."

اولاً باید به آقا تسلیت گفت/روز باشکوه خداحافظی ملت با یار دیرین امام(ره)/ آخرین جزئیات روز درگذشت آیت الله هاشمی +عکس و فیلم

روز باشکوه خداحافظی ملت با یار دیرین امام(ره)

گرچه محل تدفین آیت الله تا روز دوشنبه 20 دی، ساعت 12 ظهر مشخص نبود و بین دو گزینه قم -حرم حضرت معصومه(س) و مرقد مطهر امام خمینی(ره) هنوز گزینه ای مشخص نبود، خانواده وی طی اطلاعیه ای اعلام کردند، محل تدفین آیت الله هاشمی رفسنجانی، کنار بنیانگذار انقلاب اسلامی، درون مرقد امام خمینی (ره) خواهد بود و مردم و شخصیت های لشکری و کشوری نیز سنگ تمام گذشته و در بدرقه ای باشکوه ، یار دیرین امام و رهبری را راهی خانه ابدی خود کردند.


اولاً باید به آقا تسلیت گفت/روز باشکوه خداحافظی ملت با یار دیرین امام(ره)/ آخرین جزئیات روز درگذشت آیت الله هاشمی +عکس و فیلم

مواضع ضد استکباری آیت الله بر همه واضح و مبرهن بود

در سوابق، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده مجلس خبرگان رهبری، دومین رییس مجلس خبرگان رهبری، چهارمین رییس جمهور ایران، اولین رییس مجلس شورای اسلامی، رییس شورای عالی دفاع در زمان جنگ و جانشین فرماندهی کل قوا، به چشم می خورد.

آیت الله مواضع ضد استکباری و ضد صهیونیستی داشتند که بر همه واضح و مبرهن بوده و بارها در سخنرانی هایش به انها اشاره کرده بود.

اولاً باید به آقا تسلیت گفت/روز باشکوه خداحافظی ملت با یار دیرین امام(ره)/ آخرین جزئیات روز درگذشت آیت الله هاشمی +عکس و فیلم

ماجرای سکونت آیت الله هاشمی رفسنجانی در جماران

محسن هاشمی در این باره می گوید: "در زمانی که حضرت امام خمینی(ره) در جماران اسکان پیدا کردند. صاحب منزل که فردی شخصی بود بدلیل مسائل امنیتی و رفت و آمدهای زیادی که در همسایگی منزل امام انجام میگرفت، مورد اذیت قرار میگرفت.به همین جهت امام(ره) دستور فرمودند تا منزل این فرد به قیمت مناسبی خریداری شود تا او بتواند خانه خوبی برای خود مهیا کند و دیگر اذیت نشود.وقتی منزل خریداری شد از امام(ره) پرسیدند از این منزل چه استفاده ای کنیم که حضرت امام(ره) فرمودند، بگویید آقای هاشمی بیایند اینجا زندگی کنند."

اولاً باید به آقا تسلیت گفت/روز باشکوه خداحافظی ملت با یار دیرین امام(ره)/ آخرین جزئیات روز درگذشت آیت الله هاشمی +عکس و فیلم

برای مشاهده گزارش های تصویری میزان از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اینجا ، اینجا ، اینجا ، اینجا و اینجا و اینجا کلیک کنید.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *