پیام تسلیت شخصیت های سیاسی کشور در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی+عکس

8:57 - 20 دی 1395
کد خبر: ۲۶۵۴۴۴
شخصیت های مهم سیاسی کشور در واکنش به خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در اینستاگرامشان پیام تسلیت خود را منتشر کردند.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، شخصیت های مهم سیاسی کشور در واکنش به خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در اینستاگرامشان ، فوت وی را تسلیت گفتند.

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

رحلت جناب آقای آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین انقلاب اسلامی و پیوستن ایشان به مقتدای خویش حضرت امام خمینی (ره) موجب تاثر گردید.

آیت الله هاشمی رفسنجانی از دوران جوانی با پیوستن به نهضت اسلامی امام خمینی (ره) راه مبارزه با رژیم طاغوت را در پیش گرفت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز خدمات شایانی در عرصه‌های مختلف داشت.

اینجانب این ضایعه عظیم و دردناک را به محضر مقام معظم رهبری، خانواده محترم هاشمی و تمامی ملت شریف ایران تسلیت عرض نموده و برای روح بلند آن عزیز از دست رفته علّو درجات از درگاه حضرت احدیت خواستارم.

دکتر سیدراضی نوری
نماینده مردم شریف شهرستان شوش درمجلس شورای اسلامی
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون رحلت جناب آقای آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین انقلاب اسلامی و پیوستن ایشان به مقتدای خویش حضرت امام خمینی (ره) موجب تاثر گردید. آیت الله هاشمی رفسنجانی از دوران جوانی با پیوستن به نهضت اسلامی امام خمینی (ره) راه مبارزه با رژیم طاغوت را در پیش گرفت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز خدمات شایانی در عرصه‌های مختلف داشت. اینجانب این ضایعه عظیم و دردناک را به محضر مقام معظم رهبری، خانواده محترم هاشمی و تمامی ملت شریف ایران تسلیت عرض نموده و برای روح بلند آن عزیز از دست رفته علّو درجات از درگاه حضرت احدیت خواستارم. دکتر سیدراضی نوری نماینده مردم شریف شهرستان شوش درمجلس شورای اسلامی
    انالله و انااليه راجعون
    رحلت آيت الله هاشمي رفسنجاني، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام و يار ديرين امام و رهبري را به همه آحاد ملت به ویژه محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده، بازماندگان و علاقمندان ايشان تسلیت عرض می کنم. خدمات ارزنده ايشان در طول دوران مبارزه و پس از انقلاب از خاطره ها محو نخواهد شد. ايشان در خط مقدم مبارزه با رژيم ستم شاهي طاغوت و ياور بنيانگذار كبير انقلاب در روزهاي دشوار پيروزي انقلاب اسلامي بودند. در دوران دفاع مقدس نيز چنانكه بنده از نزديك شاهد بودم در جايگاه فرماندهي نقش كليدي داشتند و پس از آن در دوران سازندگي كه بنده توفيق همراهي در قرارگاه خاتم الانبياء را داشتم، تلاش مجدانه اي براي پيشرفت كشور به خرج دادند. آن مرحوم در ساليان متمادي بعد از انقلاب نيز مشاوري امين براي رهبري و دلسوز نظام بودند. هيچ گاه نقش محوري ايشان در اين سي و هفت سال بعد از انقلاب فراموش نخواهد شد. علو درجات آن مرحوم و صبر و اجر برای بازماندگان را از درگاه ایزد منان خواستارم
انالله و انااليه راجعون رحلت آيت الله هاشمي رفسنجاني، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام و يار ديرين امام و رهبري را به همه آحاد ملت به ویژه محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده، بازماندگان و علاقمندان ايشان تسلیت عرض می کنم. خدمات ارزنده ايشان در طول دوران مبارزه و پس از انقلاب از خاطره ها محو نخواهد شد. ايشان در خط مقدم مبارزه با رژيم ستم شاهي طاغوت و ياور بنيانگذار كبير انقلاب در روزهاي دشوار پيروزي انقلاب اسلامي بودند. در دوران دفاع مقدس نيز چنانكه بنده از نزديك شاهد بودم در جايگاه فرماندهي نقش كليدي داشتند و پس از آن در دوران سازندگي كه بنده توفيق همراهي در قرارگاه خاتم الانبياء را داشتم، تلاش مجدانه اي براي پيشرفت كشور به خرج دادند. آن مرحوم در ساليان متمادي بعد از انقلاب نيز مشاوري امين براي رهبري و دلسوز نظام بودند. هيچ گاه نقش محوري ايشان در اين سي و هفت سال بعد از انقلاب فراموش نخواهد شد. علو درجات آن مرحوم و صبر و اجر برای بازماندگان را از درگاه ایزد منان خواستارم
مرد بزرگی چشم از جهان فروبست

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون

مرد بزرگی چشم از این جهان فرو بست که در چهره او شصت سال مبارزه با استبداد و استعمار، تلاش خستگی ناپذیر برای استقرار نظام اسلامی، مجاهدتی کم نظیر برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی، کوششی مداوم برای عمران و آبادی کشور و همتی مستمر برای سامان دادن به امور تقنینی هویدا بود.

روحانی عظیم القدری که از دهه 30 با تبلیغ اسلامی و آگاهی بخش سیاسی سعی وافری در بیداری ملت نمود.

سال ها زندان همراه با شکنجه و آزار فراوان او را از پا نینداخت تا نهضت، به رهبری امام خمینی(ره) به ثمر نشست.

به عنوان نزدیک ترین مشاور و یار امام به عضویت شورای انقلاب برگزیده شد و در همان ماه های اول پیروزی، هدف تیر منحرفین قرار گرفت، لیکن از تلاش برای در هم شکستن چهره نفاق و انحراف باز نایستاد.

اداره قوه مقننه، مسئولیت خطیری در آن سال های جنگ و آشوب بود که با صلابت به دوش کشید.

فرماندهی میدان های جنگ در زیر فشار نظامی و تحریم دشمن از کارهای طاقت فرسایی بود که از قهرمانی چون هاشمی ساخته بود.

در تمام این دوران او همراه با حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) امام امت را یاری کرد و چون پروانه گرد وجود آن پیر فرزانه گشت.

انتخاب رهبر جدید انقلاب فرصتی بود تا هاشمی عزیز، باور و ایمان خود را نسبت به حضرت آیت الله خامنه ای نشان دهد.

به عنوان رئیس جمهور، حداکثر همراهی را با رهبری داشت و رهبر معظم انقلاب همواره از دولت ایشان حمایت کردند.

سپس در جایگاه ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، لحظه ای از خدمت به نظام اسلامی فروگذاری ننمود. علاقه وافر او به حفظ نظام و اعتلای آن و عشق او به رهبری، دشمنان را به کینه ورزی مداوم نسبت به او وامی داشت.

اینجانب ضمن نهایت تأثر و تأسف از این حادثه مؤلمه، مراتب تسلیت خود را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، خاندان محترم هاشمی، حوزه علمیه مقدسه قم و ملت شریف ایران تقدیم می دارم.

برای آن سفر کرده، آرزوی علو درجات و برای بازماندگان، دوستان و یاران ایشان صبر و شکیبایی از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

علی لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی
19 دی ماه 1395
مرد بزرگی چشم از جهان فروبست بسم الله الرحمن الرحیم انالله و انا الیه راجعون مرد بزرگی چشم از این جهان فرو بست که در چهره او شصت سال مبارزه با استبداد و استعمار، تلاش خستگی ناپذیر برای استقرار نظام اسلامی، مجاهدتی کم نظیر برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی، کوششی مداوم برای عمران و آبادی کشور و همتی مستمر برای سامان دادن به امور تقنینی هویدا بود. روحانی عظیم القدری که از دهه 30 با تبلیغ اسلامی و آگاهی بخش سیاسی سعی وافری در بیداری ملت نمود. سال ها زندان همراه با شکنجه و آزار فراوان او را از پا نینداخت تا نهضت، به رهبری امام خمینی(ره) به ثمر نشست. به عنوان نزدیک ترین مشاور و یار امام به عضویت شورای انقلاب برگزیده شد و در همان ماه های اول پیروزی، هدف تیر منحرفین قرار گرفت، لیکن از تلاش برای در هم شکستن چهره نفاق و انحراف باز نایستاد. اداره قوه مقننه، مسئولیت خطیری در آن سال های جنگ و آشوب بود که با صلابت به دوش کشید. فرماندهی میدان های جنگ در زیر فشار نظامی و تحریم دشمن از کارهای طاقت فرسایی بود که از قهرمانی چون هاشمی ساخته بود. در تمام این دوران او همراه با حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) امام امت را یاری کرد و چون پروانه گرد وجود آن پیر فرزانه گشت. انتخاب رهبر جدید انقلاب فرصتی بود تا هاشمی عزیز، باور و ایمان خود را نسبت به حضرت آیت الله خامنه ای نشان دهد. به عنوان رئیس جمهور، حداکثر همراهی را با رهبری داشت و رهبر معظم انقلاب همواره از دولت ایشان حمایت کردند. سپس در جایگاه ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، لحظه ای از خدمت به نظام اسلامی فروگذاری ننمود. علاقه وافر او به حفظ نظام و اعتلای آن و عشق او به رهبری، دشمنان را به کینه ورزی مداوم نسبت به او وامی داشت. اینجانب ضمن نهایت تأثر و تأسف از این حادثه مؤلمه، مراتب تسلیت خود را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، خاندان محترم هاشمی، حوزه علمیه مقدسه قم و ملت شریف ایران تقدیم می دارم. برای آن سفر کرده، آرزوی علو درجات و برای بازماندگان، دوستان و یاران ایشان صبر و شکیبایی از خداوند بزرگ مسئلت دارم. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی 19 دی ماه 1395
بسم الله الرحمن الرحيم

یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلى رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً
فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی
نفس مطمئن حضرت آيت ا... اكبر هاشمي رفسنجاني به آرامي سر بر آستان پروردگار نهاد و ملتي را داغدار كرد.
او سنگ صبور براي رنج هاي مردم و سرمشقي نيكو براي ابراز رضايت در برابر خداوند بود.
ايران قهرماني ملي،‌ ملت فرزندي شايسته، رهبري ياوري ديرين،‌ نظام سرمايه اي بي بديل و دولت پشتيباني شجاع را از دست داد.
تنها عنايت الهي، وحدت ملي و عزم همگاني است كه مي تواند از بار سنگين اين ضايعه بزرگ بكاهد.
آن
بسم الله الرحمن الرحيم یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلى رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی نفس مطمئن حضرت آيت ا... اكبر هاشمي رفسنجاني به آرامي سر بر آستان پروردگار نهاد و ملتي را داغدار كرد. او سنگ صبور براي رنج هاي مردم و سرمشقي نيكو براي ابراز رضايت در برابر خداوند بود. ايران قهرماني ملي،‌ ملت فرزندي شايسته، رهبري ياوري ديرين،‌ نظام سرمايه اي بي بديل و دولت پشتيباني شجاع را از دست داد. تنها عنايت الهي، وحدت ملي و عزم همگاني است كه مي تواند از بار سنگين اين ضايعه بزرگ بكاهد. آن "فرزند برومند اسلام" و " مجاهد متعهد" كه زندگيش با "حيات انقلاب" پيوند خورد، تجسم تاريخ مبارزات ملي ما عليه استبداد و استعمار است و به تعبير معمار فقيد انقلاب " مردان تاريخ تا آخر زنده هستند". آيت ا... هاشمي رفسنجاني كه از نگاه رهبر معظم انقلاب " عالمي متفكر، سياستمداري هوشمند، فقيهي زمان شناس، مجاهدي خستگي نشناس، برادري مهربان براي ضعيفان و مديري كاردان براي كشور" بود، در ميدان هاي مختلف توسعه و سازندگي و دفاع از حقوق اساسي ملت راههاي بسيار پيمود و كارنامه اي درخشان در اين راه از خود به جا نهاد. من اين ضايعه ملي را به رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقليد و حوزه هاي علميه، ملت بزرگ ايران و خانواده شريف و صبور آن بزرگ، صميمانه تسليت مي گويم.
آیت الله هاشمی رفسنجانی مجاهدی خستگی ناپذیر، یار صدیق امام، رهبری و مردم بود. روحانی مبارز، اندیشمند، منعطف و مصلح
که استواری اش در مقابل شداید و مصائب مثال زدنی و تاریخی به حساب می آید.
او مایه دلگرمی و نمادی بود برای امید و نشاط که چون کوهی استوار فشارهای روزگار را تحمل می کرد و تلاش داشت تا از مسیر حق، آرمان های انقلاب و دفاع از حقوق مردم خارج نشود.
آیت الله فقید، حافظه و هوش فوق العاده ای در مسایل کشور و اطلاعات بسیار گسترده ای داشت. در سال های اخیر حتی در موضوعات تخصصی مانند محیط زیست چهره ای پیشرو یافت. در آخرین جلسه ای که حدود دو ماه پیش برای ارزیابی میزان تحقق سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست در حضور ایشان برگزار شد، با دقت بسیار اقدامات و پیگیری ها را رصد می کرد. اساسا آن مرد بزرگ در تصویب سیاست های کلی محیط زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام با درایت و فعالانه نقش ایفا کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران های مختلف آماج حملات بود. در دوران شاه سخت ترین رنج ها را در زندان ها متحمل شد و فداکارانه کنار امام و انقلاب ایستاد. او هرگز دنبال مصلحت خود نبود و در همه مراحل چه قبل و چه بعد از انقلاب پشتوانه ای قوی برای اعتدال بخشی، ایجاد تعادل و تعامل میان جریان های سیاسی به شمار می رفت.

عجبا که با وجود بیش از هشتاد سال سن، چهره ای به حساب می آمد که جوانان را دلگرم و مجذوب می ساخت.
آیت الله هاشمی پیوند دهنده بود؛ او با آنان که به دنبال شکاف انداختن بودند توافقی نداشت؛ به دنبال وصل کردن جریانات با هم بود تا کشور انسجام بیشتری یابد.
فقدانش دردناک و اندوهبار است. خداوند متعال درجاتش را متعالی گرداند و راهش مستدام و پر رهرو باد
آیت الله هاشمی رفسنجانی مجاهدی خستگی ناپذیر، یار صدیق امام، رهبری و مردم بود. روحانی مبارز، اندیشمند، منعطف و مصلح که استواری اش در مقابل شداید و مصائب مثال زدنی و تاریخی به حساب می آید. او مایه دلگرمی و نمادی بود برای امید و نشاط که چون کوهی استوار فشارهای روزگار را تحمل می کرد و تلاش داشت تا از مسیر حق، آرمان های انقلاب و دفاع از حقوق مردم خارج نشود. آیت الله فقید، حافظه و هوش فوق العاده ای در مسایل کشور و اطلاعات بسیار گسترده ای داشت. در سال های اخیر حتی در موضوعات تخصصی مانند محیط زیست چهره ای پیشرو یافت. در آخرین جلسه ای که حدود دو ماه پیش برای ارزیابی میزان تحقق سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست در حضور ایشان برگزار شد، با دقت بسیار اقدامات و پیگیری ها را رصد می کرد. اساسا آن مرد بزرگ در تصویب سیاست های کلی محیط زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام با درایت و فعالانه نقش ایفا کرد. آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران های مختلف آماج حملات بود. در دوران شاه سخت ترین رنج ها را در زندان ها متحمل شد و فداکارانه کنار امام و انقلاب ایستاد. او هرگز دنبال مصلحت خود نبود و در همه مراحل چه قبل و چه بعد از انقلاب پشتوانه ای قوی برای اعتدال بخشی، ایجاد تعادل و تعامل میان جریان های سیاسی به شمار می رفت. عجبا که با وجود بیش از هشتاد سال سن، چهره ای به حساب می آمد که جوانان را دلگرم و مجذوب می ساخت. آیت الله هاشمی پیوند دهنده بود؛ او با آنان که به دنبال شکاف انداختن بودند توافقی نداشت؛ به دنبال وصل کردن جریانات با هم بود تا کشور انسجام بیشتری یابد. فقدانش دردناک و اندوهبار است. خداوند متعال درجاتش را متعالی گرداند و راهش مستدام و پر رهرو باد
 iانّا لله و انّا الیه راجعون

    درگذشت بهت‌آور و نابهنگام حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بزرگ‌مرد تاریخ انقلاب‌ اسلامی داغی عمیق بر پیشانی آزادگان و آزادی‌خواهان جهان نهاد.
    آن عزیز سفر کرده از آغاز نهضت اسلامی یار و یاور امام‌خمینی(ره) بودند و در ادامه مسیر انقلاب همواره به آرمان‌های امام و رهبری پایبند بودند. پیوند ناگسستنی آیت‌الله هاشمی با رهبری معظم انقلاب از دلایل استحکام و تداوم انقلاب در سالیان اخیر بود.
    هاشمی در تمام دوران زندگی پربارش هیچ‌گاه از آرمان‌هاى انقلاب و عهدش با ملت عدول نکرد و حرکت توامان در خط امام و در کنار مردم، رمز پایداری ایشان در سال‌های طولانی بود.
    هاشمی به‌ مراد همیشگی‌اش، امام خمینی و یاران دیرینش مطهری، بهشتی و منتظری پیوست.
    فقدان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را به مقام معظم رهبری، ملت داغدار ایران و بیت معظم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن عزیز رحیل غفران و برای بازماندگانش صبر مسالت دارم
iانّا لله و انّا الیه راجعون درگذشت بهت‌آور و نابهنگام حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بزرگ‌مرد تاریخ انقلاب‌ اسلامی داغی عمیق بر پیشانی آزادگان و آزادی‌خواهان جهان نهاد. آن عزیز سفر کرده از آغاز نهضت اسلامی یار و یاور امام‌خمینی(ره) بودند و در ادامه مسیر انقلاب همواره به آرمان‌های امام و رهبری پایبند بودند. پیوند ناگسستنی آیت‌الله هاشمی با رهبری معظم انقلاب از دلایل استحکام و تداوم انقلاب در سالیان اخیر بود. هاشمی در تمام دوران زندگی پربارش هیچ‌گاه از آرمان‌هاى انقلاب و عهدش با ملت عدول نکرد و حرکت توامان در خط امام و در کنار مردم، رمز پایداری ایشان در سال‌های طولانی بود. هاشمی به‌ مراد همیشگی‌اش، امام خمینی و یاران دیرینش مطهری، بهشتی و منتظری پیوست. فقدان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را به مقام معظم رهبری، ملت داغدار ایران و بیت معظم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن عزیز رحیل غفران و برای بازماندگانش صبر مسالت دارم
درگذشت همراه ديرين انقلاب ، امام (ره) و رهبري ، آيت الله هاشمي_رفسنجاني را به محضر رهبر معظم انقلاب ، خانواده محترم ايشان و عموم مردم قدرشناس و انقلابي ايران_اسلامي تسليت عرض مي كنم .
  مرتضي_طلايي
درگذشت همراه ديرين انقلاب ، امام (ره) و رهبري ، آيت الله هاشمي_رفسنجاني را به محضر رهبر معظم انقلاب ، خانواده محترم ايشان و عموم مردم قدرشناس و انقلابي ايران_اسلامي تسليت عرض مي كنم . مرتضي_طلايي
آخرین نهار آیت‌الله

قلب یاردیرین امام، رهبری و انقلاب از تپش ایستاد. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در 82 سالگی دار فانی را وداع گفت و انقلاب اسلامی رکنی رکین را از دست داد.

در غروبی سرد و دلگیر، بزرگ‌مردی از میان ‌ما رفت که عمر خویش را صرف سامان و اصلاح مسائل کشور و انقلاب کرد.

روز یکشنبه نهار را دو نفری در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام صرف کردیم. بسیار سرحال و امیدوار به آینده بودند و نزدیک به یک ساعت صحبت کردیم. ایشان از مسائل سیاسی روز و آرزوهای بلندش برای کشور و انقلاب گفت که بیانش فرصتی دیگر را می‌طلبد. هنوز باور نمی‌کنم که این آخرین نهار آیت‌الله بوده باشد و حالا من مانده‌ام و بهتی به بلندای تمام خاطرات 38 سال گذشته.

او به آرامی رفت و به پیر و مرادش خمینی بزرگ و یاران شهیدش مطهری، بهشتی، باهنر، رجایی و... پیوست. چه نیکو رفتنی و چه مصیبتی برای یاران.

هر چند از این پس جای آیت‌الله درمیان ما خالی است اما باورها و مسلک معتدل و برگرفته از قرآن و عقلانیت او همیشه چراغ راه‌مان خواهد بود.
آخرین نهار آیت‌الله قلب یاردیرین امام، رهبری و انقلاب از تپش ایستاد. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در 82 سالگی دار فانی را وداع گفت و انقلاب اسلامی رکنی رکین را از دست داد. در غروبی سرد و دلگیر، بزرگ‌مردی از میان ‌ما رفت که عمر خویش را صرف سامان و اصلاح مسائل کشور و انقلاب کرد. روز یکشنبه نهار را دو نفری در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام صرف کردیم. بسیار سرحال و امیدوار به آینده بودند و نزدیک به یک ساعت صحبت کردیم. ایشان از مسائل سیاسی روز و آرزوهای بلندش برای کشور و انقلاب گفت که بیانش فرصتی دیگر را می‌طلبد. هنوز باور نمی‌کنم که این آخرین نهار آیت‌الله بوده باشد و حالا من مانده‌ام و بهتی به بلندای تمام خاطرات 38 سال گذشته. او به آرامی رفت و به پیر و مرادش خمینی بزرگ و یاران شهیدش مطهری، بهشتی، باهنر، رجایی و... پیوست. چه نیکو رفتنی و چه مصیبتی برای یاران. هر چند از این پس جای آیت‌الله درمیان ما خالی است اما باورها و مسلک معتدل و برگرفته از قرآن و عقلانیت او همیشه چراغ راه‌مان خواهد بود.
 بسم الله الرحمن الرحیم
.
انالله و اناالیه راجعون
.
ارتحال عالم عالیقدر، یار دیرین انقلاب حضرت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی همه ما را در بهت و غمِ انبوه فرو برد، این خبر، یکی از تلخ‌ترین خبرها برای ملت ایران اسلامی بعد از خبر ارتحال امام امت بود، فرزانه‌ای که عمر خود را در راه اعتلای #انقلاب_اسلامی صرف کرد و لحظه‌لحظه‌ی زندگانی خود را دغدغه‌مندانه زیست.
.
مجاهد نستوه، آیت الله هاشمی رفسنجانی عمر پربرکت خود را با قبول مسئولیت‌‏های خطیر سیاسی قبل و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، در مسیر اتحاد، همدلی و همراهی و استحکام نظام جمهوری اسلامی گذراند و ایشان نمادی از آزادی‌خواهی، عدالت‌جویی و اعتدال بودند.
.
یار دیرین انقلاب، امام و رهبری، از جایگاه ویژه‌ای در محضر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری برخوردار بود به طوریکه مقام معظم رهبری درباره ایشان گفتند: هیچ‌کس برای من هاشمی نمی‌شود.
.
برگ‌برگِ تاریخ ایران اسلامی با نام و یاد یار بی‌همانند و فرزند معنوی امام، عجین شده است؛ چرا که تاریخ این ملت و این کشور سراسر همراه با رشادت‌ها، دلسوزی‌ها و مجاهدت‌های ایشان است و تاریخ این سرزمین بدون نام ایشان کامل نخواهد بود.
.
ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، اسوه‌ی صبر و سازندگی، از جمله ذخایر انقلاب اسلامی، مردم ایران اسلامی را داغدار کرد چرا که این بزرگ مرد تاریخ ایران در سخت‌ترین برهه‌های کشور پای عقاید، باورها و خواست مردم ایستاد چنانکه در سخت‌ترین روزهای انقلاب شدیدترین شکنجه‌ها را با دل و جان برای اهداف عالی انقلاب تحمل کرد.
.
اینجانب این ضایعه بزرگ را به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده ایشان و مردم قدرشناس ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علوّ درجات و برای عموم بازماندگان صبرو اجر مسألت دارم.

مسعود پزشکیان
نائیب رییس اول مجلس شورای اسلامی
نماینده مردم تبریز، آذرشهرو اسکو در مجلس شورای اسلامی
بسم الله الرحمن الرحیم . انالله و اناالیه راجعون . ارتحال عالم عالیقدر، یار دیرین انقلاب حضرت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی همه ما را در بهت و غمِ انبوه فرو برد، این خبر، یکی از تلخ‌ترین خبرها برای ملت ایران اسلامی بعد از خبر ارتحال امام امت بود، فرزانه‌ای که عمر خود را در راه اعتلای #انقلاب_اسلامی صرف کرد و لحظه‌لحظه‌ی زندگانی خود را دغدغه‌مندانه زیست. . مجاهد نستوه، آیت الله هاشمی رفسنجانی عمر پربرکت خود را با قبول مسئولیت‌‏های خطیر سیاسی قبل و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، در مسیر اتحاد، همدلی و همراهی و استحکام نظام جمهوری اسلامی گذراند و ایشان نمادی از آزادی‌خواهی، عدالت‌جویی و اعتدال بودند. . یار دیرین انقلاب، امام و رهبری، از جایگاه ویژه‌ای در محضر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری برخوردار بود به طوریکه مقام معظم رهبری درباره ایشان گفتند: هیچ‌کس برای من هاشمی نمی‌شود. . برگ‌برگِ تاریخ ایران اسلامی با نام و یاد یار بی‌همانند و فرزند معنوی امام، عجین شده است؛ چرا که تاریخ این ملت و این کشور سراسر همراه با رشادت‌ها، دلسوزی‌ها و مجاهدت‌های ایشان است و تاریخ این سرزمین بدون نام ایشان کامل نخواهد بود. . ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، اسوه‌ی صبر و سازندگی، از جمله ذخایر انقلاب اسلامی، مردم ایران اسلامی را داغدار کرد چرا که این بزرگ مرد تاریخ ایران در سخت‌ترین برهه‌های کشور پای عقاید، باورها و خواست مردم ایستاد چنانکه در سخت‌ترین روزهای انقلاب شدیدترین شکنجه‌ها را با دل و جان برای اهداف عالی انقلاب تحمل کرد. . اینجانب این ضایعه بزرگ را به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده ایشان و مردم قدرشناس ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علوّ درجات و برای عموم بازماندگان صبرو اجر مسألت دارم. مسعود پزشکیان نائیب رییس اول مجلس شورای اسلامی نماینده مردم تبریز، آذرشهرو اسکو در مجلس شورای اسلامی
    بسم الله الرحمن الرحیم

رحلت ناگهانی آیت الله هاشمی رفسنجانی همه انقلابیون اصیل و علاقه مندان انقلاب اسلامی را عزادار کرد. پس از شهادت آیت الله مطهری ایشان صمیمی ترین و محرم ترین یار امام خمینی(ره) بود. در سالهای اخیر آفتها و آسیبهای انقلاب اسلامی را خوب تشخیص داده بود و بر آزادی بیان و عدم سخت گیری بر منتقدان تاکید داشت. آنجا که احساس می کرد که نظام به خطا می رود هشدار می داد. دست فرصت طلبان را که در صدد به حاشیه راندن انقلابیون اصیل بودند رو می کرد. تصویر درستی از ولایت فقیه داشت و بهترین و خیرخواه ترین دوست مقام رهبری بود. نماد اعتدال بود و امروز سخت به چنین نمادی نیاز داریم. سیاست و اقتصاد دنیا را خوب می شناخت و به همین جهت راه پیشرفت کشور را خوب می دانست. بر مصلحت کشور پافشاری می کرد گرچه مورد هجوم و تهمت قرار گیرد. او یک مصلح واقعی جامعه و دلسوز انقلاب بود. یار دیرین امام (ره) و شهید مطهری و شهید بهشتی و رهبر انقلاب بود. خداوند او را با پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار و امام خمینی و شهدای انقلاب اسلامی محشور فرماید
بسم الله الرحمن الرحیم رحلت ناگهانی آیت الله هاشمی رفسنجانی همه انقلابیون اصیل و علاقه مندان انقلاب اسلامی را عزادار کرد. پس از شهادت آیت الله مطهری ایشان صمیمی ترین و محرم ترین یار امام خمینی(ره) بود. در سالهای اخیر آفتها و آسیبهای انقلاب اسلامی را خوب تشخیص داده بود و بر آزادی بیان و عدم سخت گیری بر منتقدان تاکید داشت. آنجا که احساس می کرد که نظام به خطا می رود هشدار می داد. دست فرصت طلبان را که در صدد به حاشیه راندن انقلابیون اصیل بودند رو می کرد. تصویر درستی از ولایت فقیه داشت و بهترین و خیرخواه ترین دوست مقام رهبری بود. نماد اعتدال بود و امروز سخت به چنین نمادی نیاز داریم. سیاست و اقتصاد دنیا را خوب می شناخت و به همین جهت راه پیشرفت کشور را خوب می دانست. بر مصلحت کشور پافشاری می کرد گرچه مورد هجوم و تهمت قرار گیرد. او یک مصلح واقعی جامعه و دلسوز انقلاب بود. یار دیرین امام (ره) و شهید مطهری و شهید بهشتی و رهبر انقلاب بود. خداوند او را با پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار و امام خمینی و شهدای انقلاب اسلامی محشور فرماید
انا لله و انا اليه راجعون
خبر ارتحال ناگهانی مجاهد نستوه یار صدیق امام و رهبری  حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بسیار تاسف بار و باعث تالم و تاثر شدید اینجانب شد.

ایشان که از مبارزان و یاران دیرین انقلاب بودند بارها مورد کین بدخواهان ملت ایران قرار گرفتند و در خرداد ماه سال ۵۸ که از سوء قصد دشمنان جان سالم به در بردند اینگونه مورد لطف حضرت امام قرار گرفتند که تاکید کرده بودند «بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.» آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که به حق می توان ایشان را تاریخ انقلاب اسلامی ایران و استوانه نظام دانست همواره در راه اعتلای نظامی اسلامی از هیچ کوششی فرو گذار نکردند و در مسئولیت‌های خطیری که بر عهده داشتند تمام تلاششان توسعه و آبادانی ایران و حاکمیت اسلام بود.آثار ارزشمند به جای مانده از آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان از باور عمیق این عالم  دینی و مجتهد سیاسی به مشی اعتدالی در شیوه حکومت داری است.مطمئنا ضایعه درگذشت ایشان خسران بزرگی است که جبران آن بسیار سخت است.

اینجانب با اندوه فراوان ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را  به رهبر معظم انقلاب،مردم بزرگوار ایران و خاندان معزز هاشمی رفسنجانی بخصوص همسر محترم و وفادار ایشان سرکار خانم عفت مرعشی و فرزندان بزرگوار تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند رحمان و رحیم علو درجات را برای این عالم برجسته مسالت می‌کنم
انا لله و انا اليه راجعون خبر ارتحال ناگهانی مجاهد نستوه یار صدیق امام و رهبری حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بسیار تاسف بار و باعث تالم و تاثر شدید اینجانب شد. ایشان که از مبارزان و یاران دیرین انقلاب بودند بارها مورد کین بدخواهان ملت ایران قرار گرفتند و در خرداد ماه سال ۵۸ که از سوء قصد دشمنان جان سالم به در بردند اینگونه مورد لطف حضرت امام قرار گرفتند که تاکید کرده بودند «بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.» آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که به حق می توان ایشان را تاریخ انقلاب اسلامی ایران و استوانه نظام دانست همواره در راه اعتلای نظامی اسلامی از هیچ کوششی فرو گذار نکردند و در مسئولیت‌های خطیری که بر عهده داشتند تمام تلاششان توسعه و آبادانی ایران و حاکمیت اسلام بود.آثار ارزشمند به جای مانده از آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان از باور عمیق این عالم دینی و مجتهد سیاسی به مشی اعتدالی در شیوه حکومت داری است.مطمئنا ضایعه درگذشت ایشان خسران بزرگی است که جبران آن بسیار سخت است. اینجانب با اندوه فراوان ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به رهبر معظم انقلاب،مردم بزرگوار ایران و خاندان معزز هاشمی رفسنجانی بخصوص همسر محترم و وفادار ایشان سرکار خانم عفت مرعشی و فرزندان بزرگوار تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند رحمان و رحیم علو درجات را برای این عالم برجسته مسالت می‌کنم







ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *