درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در صدر اخبار رسانه های خبری یونان

8:21 - 20 دی 1395
کد خبر: ۲۶۵۴۲۳
رسانه های مطبوعاتی و الکترونیکی یونان از جمله رادیو تلویزیون و خبرگزاری دولتی این کشور بلافاصله پس از اعلام خبر درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی خبر ارتحال وی را بطور گسترده بازتاب دادند.
درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در صدر اخبار رسانه های خبری یونان به نقل از ایرنا، رادیو تلویزیون دولتی یونان ( ارت 1) یکشنبه شب در پایگاه اینترنتی خود نوشت' 'رئیس جمهوری پیشین ایران علی اکبر هاشمی رفسنجانی که یکی از سیاستمداران بزرگ انقلاب اسلامی ایران و در صحنه جهانی بوده،است در گذشت.

این رادیو دولتی یونان همچنین نوشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی از همراهان صدیق امام خمینی( قدس سره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و از سال 1989 الی 1997 ریاست جمهوری ایران را عهده دار بود و مدت دو دوره نیز ریاست مجلس شورای اسلامی ایران و سپس ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را عهده دار بوده است.

تلویزیون دولتی یونان ( ارت 1) ، تلویزیون خصوصی( اسکای) ، تلویزیون خصوصی ( کانترا چانیل) و دیگر رسانه های خبری در گزارش هایی جداگانه ، گزارش دادند : آیت الله هاشمیرفسنجانی به عنوان یک شخصیت برجسته و با نفوذ در جمهوری اسلامی ایران و منطقه و حتی جهان بوده است که همیشه از منافع انقلاب اسلامی و آرمان های آن بخوبی دفاع می کرده است .

تارنماهای یونانی زبان ' این'، 'کاتی مرینی' وابسته به روزنامه کاتی مرینی و تعداد زیادی از شبکه های اطلاع رسانی دیگر ضمن گزارش رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، وی را شخصیت وفادار به انقلاب و ایده های امام خمینی ( ره) ، سیاستمداری بی نظیر و شخصیتی با نفوذ و عتدالگرا نامبردند که در راستای رسیدن انقلاب اسلامی ایران به اهدافش کمک های فراوانی انجام داده است، قلمداد کردند.
این رسانه های همچنی نگزارش دادند : آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی بعد از ظهر روز یکشنبه بخاطر ناراحتی قلبی به بیمارستان انتقال داده شده بود که به رغم تلاش های پزشکان در گذشت.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *