ایجاد نقشه راه برای افزایش سرانه لبنیات در دستور کار قرار بگیرد

20:50 - 20 دی 1395
کد خبر: ۲۶۵۴۰۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس با بیان اینکه ایجاد نقشه راه برای افزایش سرانه لبنیات در دستور کار قرار بگیرد،گفت:کاهش هزینه تولید و توزیع کارشناسی شده لبنیات عواملی برای ثبات بازار لبنیات به شمارمی آید.
کیان پور
به گزارش گروه سیاسی ، مجیدکیان پور درباره وضعیت نرخ لبنیات در کشور گفت: تعیین نرخ لبنیات نیازمند تاکتیکی دوسویه است تا بتوان نرخی برای کالاهای لبنی جهت افزایش سرانه سلامت در جامعه تعیین کرد که علاوه برمصرف کننده،دامدار نیز از شرایط  بازار لبنیات راضی باشد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:دامداران بی چون چرا جز اقشار زحمتکش جامعه به شمارمی آید،بنابراین جا دارد دولت با نگاه ویژه به تولیدات در این عرصه درگام نخست با تاکتیک های اقتصادی از  جنس یارانه هزینه تولید را کاهش دهند و سپس برای افزایش تقاضا برای لبنیات دربازار،نرخ لبنیات در شرایطی تعیین شود که تمام طبقات جامعه  توانایی خرید محصولات لبنی را داشته باشند.

 وی ادامه داد: لبنیات جز جدانشدنی برای افزایش سرانه سلامت درجامعه به شمار می آید؛بنابراین باید نقشه راه برای لبنیات به طریقی ترسیم شود که کالاهای لبنی با  نرخ تولید به مصرف البته با درنظرگرفتن  هزینه های تولید  و سود مقرون به صرفه برای دامدار تعیین شوند.

 عضوکمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ایجاد نقشه راه برای افزایش سرانه لبنیات در دستور کار قرار بگیرد، یادآورشد: کاهش هزینه تولید و توزیع کارشناسی شده لبنیات عواملی برای ثبات بازار لبنیات به شمارمی آید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *