تکلیف مجلس به سازمان بهزیستی برای کاهش ۲۰درصدی نرخ طلاق در طول برنامه ششم

19:14 - 19 دی 1395
کد خبر: ۲۶۵۳۰۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نمایندگان مردم در خانه ملت، دولت را مکلف کردند نرخ طلاق را در طول برنامه ششم توسعه به میزان ۲۰% سال آغاز این برنامه کاهش دهد.
به گزارش گروه سیاسی به نقل ازخانه ملت؛ نمایندگان در نشست علنی امشب (یکشنبه 19 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با ماده 119 با 159 رأی موافق، 6  رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 214  نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. این ماده ناظر بر مباحثی همچون وظایف سازمان بهزیستی در جهت کاهش میزان طلاق است.

در ماده 119 لایحه برنامه ششم آمده است:

الف- سازمان بهزیستی مکلف است در راستای کنترل و کاهش نرخ طلاق به میزان 20% سال پایه در طول قانون برنامه زمینه سازی لازم را از طریق مرکز فوریت‌های اجتماعی و مددکاری و مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی به عمل آورد جهت پیشگیری از اختلاف و بحران‌های خانوادگی و پیشگیری وقوع طلاق و با کمک نهادهای مردمی اقدامات خود را گسترش دهد.

ب- سازمان صدا و سیما مکلف است در برنامه‌های خود ترویج ازدواج، ضد ارزش بودن طلاق و آسیب‌های اجتماعی آن برای زوج و زوج‌ها و فرزندان، فرهنگ افزایش پایبندی زوج‌ها به خانواده و حفظ حرمت خانواده را به عنوان محورهای اصلی سبک زندگی اسلامی - ایرانی مد نظر قرار دهد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *