رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح های عمرانی کردستان اختصاص می یابد

14:33 - 17 دی 1395
کد خبر: ۲۶۴۳۴۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: دولت ردیف بودجه خاصی با اعتبار یک هزار میلیارد ریال برای طرح های عمرانی استان کردستان در نظر گرفته است.
جمشید انصاریبه گزارش گروه سیاسی ، جمشید انصاری در سنندج افزود: این اعتبار از ردیف تملک دارایی های ها استان تامین می شود و می تواند گام مهمی در راستای تقویت اعتبارات عمرانی این استان باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه متوسط سپرده گذاری مردم کردستان در بانک ها کمتر از میانگین کشور بوده با پیگری های انجام شده میزان سطح وام دهی بانک های استان افزیش یافته است.
وی اظهار کرد: این اعتبارات می تواند رونق بخش طرح های عمرانی استان از جمله زنجیره فولاد و طرح های پتروشیمی و سرمایه گذاری مطمئنی برای دیگر طرح های کردستان باشد.

وی با اشاره به برنامه های کارگروه اقتصاد مقاومتی در کردستان نیز گفت: این کارگروه در موضوع های مختلف استان ورود پیدا کرده و مهمترین موضوع بحث شده در سفر اخیر بحث تامین آب شرب مناطق شهری و روستایی، آب مورد نیاز طرح های صنعتی و کشاورزی بود.

به گفته وی، تامین آب شرب مردم در مناطق روستایی و شهری از اولویت های دولت بوده و وزارت نیرو نیز در این خصوص برنامه های منسجمی را تدوین کرده است.

**میزان اراضی آبی کردستان به میانگین کشوری نزدیک می شود

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: میانگین اراضی آبی در استان کردستان 10 درصد کل اراضی بوده و متوسط کشوری آن 45 درصد است که در برنامه پنج ساله ششم تلاش می شود این فاصله کمتر شود.

انصاری افزود: این موضوع در حالی است که کردستان جزء پنج استان برتر کشور از لحاظ دسترسی به منابع آبی بوده و در برنامه ششم توسعه برای افزایش اراضی آبی استان برنامه ریزی های انجام شده است.

وی اضافه کرد: دولت تامین آب مورد نیاز را بر عهده دارد و برای ساماندهی و شیوه های درست مصرف آب باید تشکل های آبران تشکیل شود.

انصاری اظهار کرد: در سه سال اخیر در راستای مهار آبهای مرزی نیز با احداث سدها اقدامات خوبی صورت گرفته و با کانال کشی و احداث شبکه های آبیاری می توان بخشی از میانگین پایین اراضی آبی در کردستان را جبران کرد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: تامین آب شرب تمامی شهرها و روستاها استان در اولویت قرار دارد و دولت برای انتقال آب مورد نیاز بخش کشاورزی کردستان هر جایی که صرفه اقتصادی داشته باشد آمادگی دارد.

وی با اشاره به تخصیص آب مورد نیاز توسط وزارت نیرو نیز اظهار کرد: در برخی حوضه های آبی از جمله حوضه زاب و سیروان میزان بهره برداری فراتر از تخصیص ها بوده و در سایر حوضه ها از جمله حوضه دریاچه ارومیه باید میزان تخصص متناسب با نیازها باشد.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین چالش های امروز صنایع، تامین آب اطمینان بخش بوده و در کردستان به سبب منابع آبی متعدد رشد صنایع می تواند امید بخش باشد.

انصاری گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده، آب مورد نیاز صنایع در مناطق مختلف استان تامین می شود.

نماینده معین دولت در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کردستان با اشاره به اینکه کردستان دارای منابع آبی بیشتر از متوسط کشوری است افزود: کمتر بودن سطح اراضی آبی استان قابل پذیرش نیست و اجرای طرح ها و اقدام های مختلف برای رساندن میانگین اراضی آبی کردستان به شاخص کشوری ضروری است.

**استخدام نیروی انسانی در دستگاه ها اجرایی بر اساس نیازها صورت می گیرد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: استخدام نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی بر اساس نیازها صورت می گیرد و دولت هر سال در 2 مرحله در بهار و پاییز با توجه به نیاز دستگاها نیرو جذب می کند.

انصاری افزود: طبق قانون دولت به ازای یک سوم نیروهای خروجی می تواند نیروی جدید را در دستگاه های اجرایی جذب و استخدام کند.

وی اضافه کرد: دولت در بودجه سال آینده نیز تصمیم دارد این روند را مانند سالهای قبل ادامه دهد و با توجه به نیاز دستگاه ها نیرو جذب کند.

وی در خصوص استخدام دهیاران به عنوان کارمند دولت هم گفت: دهیاران و شهرداری ها به عنوان نهاد غیرانتفاعی بوده و دولت برنامه برای جذب آنها به عنوان کارمند دولت ندارد و به کارگیری آنها تنها در قالب قوانین و بخش نامه ها انجام می شود.

جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور که نماینده معین دولت در کردستان در ستاد اقتصاد مقاومتی است روز پنجشنبه به همراه رحیم میدانی معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو به کردستان سفر کرده بود.

انصاری پس از برگزاری جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، راهی شهرستان مرزی مریوان شد تا در مرز باشماق در جمع اهالی یکی از روستاهای این شهرستان حاضر شود.

انصاری صبح روز جمعه در یک نشست خبری در مورد برنامه ها و اهداف سفر خود به کردستان با اصحاب رسانه و خبرنگاران نیز شرکت کرد.

کردستان با مساحت 29 هزار کیلومتر مربع دارای حجم بارشی معادل 13.2 میلیارد متر مکعب در سال (3.1 درصد کل بارندگی کشور) و 17 رودخانه دائمی و 24 رودخانه فصلی با حجم منابع آب سطحی 4.3 میلیارد مترمکعب (6.6 درصد روان آبهای کشور) ، دارای سه حوضه آبریز درجه یک کشور است.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *