آخرین وضعیت پرونده برخورد 2 قطار مسافربری/ دادستان سمنان: منتظر اعلام نظر هیئت کارشناسان رسمی هستیم/ 5 نفر همچنان در بازداشت هستند

12:00 - 16 دی 1395
کد خبر: ۲۶۴۰۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قاضی آسیابی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده برخورد دو قطار مسافربری در سمنان گفت: این پرونده به هیئت کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع شده و هنوز نظرشان را اعلام نکرده‌اند.
آخرین وضعیت پرونده برخورد 2 قطار مسافربری/ دادستان سمنان: منتظر اعلام نظر هیئت کارشناسان رسمی هستیم/ 5 نفر همچنان در بازداشت هستندبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، 5 آذر ماه سال جاری بود که 2 قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌ خوان سمنان، با هم برخورد کردند که این حادثه چندين مصدوم و 43 کشته به همراه داشت.



دستگاه قضایی استان سمنان بلافاصله به موضوع ورود پیدا کرد و با حضور دادستان در محل حادثه، ابعاد آن مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور نیز طی نامه‌های جداگانه به رئیس کل دادگستری و دادستان استان سمنان خواستار پیگیری ویژه این سانحه دردناک شدند.

قاضی آسیابی دادستان سمنان در همان ساعات اولیه پس از بروز حادثه  ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان از تشکیل پرونده قضایی در رابطه با این موضوع خبر داد و احتمال خطای انسانی را متصور دانست.


بامداد 6 آذر ماه نیز در راستای رسیدگی به این پرونده 3 نفر از عوامل شامل مسئول مرکز کنترل فرماندهی راه آهن شمال شرق کشور که در شاهرود مستقر است، مسئول مرکز کنترل خطوط و مسئول شیفت مرکز کنترل بازداشت شدند.


دادستان سمنان عصر همان روز با حضور در بیمارستان کوثر سمنان از مصدومین حادثه برخورد دو قطار، عیادت کرد و از نزدیک در جریان اقدامات درمانی انجام شده، قرار گرفت.


در ادامه رسیدگی به این پرونده 7 آذرماه لوکوموتیوران قطار سمنان- مشهد نیز بازداشت شد تا بازداشتی‌های این پرونده به 4 نفر برسد.


رئیس سازمان پزشکی قانونی نیز آخرین آمار جانباختگان برخورد 2 قطار را ۴۳ نفر اعلام کرد.


همچنین 22 آذرماه يكی از عوامل مركز كنترل راه آهن شمال شرق نیز در جریان رسیدگی به این پرونده بازداشت شد.


اگرچه دستگاه قضا رسیدگی به این پرونده را به صورت فوق العاده در دستور کار قرار داد ولی بررسی دقیق آن به نظر کمیسیون عالی بررسی سوانح راه آهن کشور بستگی داشت که این گزارش پس از چندین وقت انتظار نهایتا 25 آذرماه به دادستانی سمنان واصل شد و به دنبال وصول نظریه کمیسیون عالی بررسی سوانح راه‌آهن کشور، این پرونده به هیئت کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع شده است تا دستگاه قضا پس از اعلام نظر کارشناسان، سایر اقدامات را انجام دهد.


خبرنگار گروه حقوقی و قضایی آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده را در گفت‌وگو با دادستان سمنان مورد بررسی قرار داد که قاضی آسیابی اظهار کرد: این پرونده به هیئت کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع شده و هنوز کارشناسان نظرشان را اعلام نکرده‌اند.

وی در رابطه با آخرین وضعیت تعداد بازداشتی‌های نیز گفت: 5 نفر همچنان در بازداشت هستند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *