فرمانداران با رصد فضای مجازی و میتینگ‌ها امنیت انتخابات را تامین کنند

1:20 - 17 دی 1395
کد خبر: ۲۶۴۰۰۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه فرمانداران با رصد فضای مجازی و میتینگ‌ها امنیت انتخابات را تامین کنند گفت: سخنرانی‌های انتخاباتی در هر منطقه باید مستند و هرگونه مطلب در فضای مجازی باید ثبت و پالایش شود.
فرمانداران با رصد فضای مجازی و میتینگ‌ها امنیت انتخابات را تامین کنند

به گزارش گروه سیاسی ، جاسم جادری در نشست مشترک فرمانداران با روسای دفاتر شورای نگهبان استان هرمزگان با بیان اینکه کشور ما از امنیت بسیار خوبی برخوردار است، اظهارداشت: با تدابیر خوب نظام جمهوری اسلامی امنیت بی بدیل و بی نظیری در ایران اسلامی وجود دارد.

وی بیان‌داشت: در حالی‌که در اطراف کشور ما جنگ و درگیری وجود دارد، اما خللی به جزیره امن و با ثبات ایران اسلامی وارد نشده که نشان می‌دهد با تدابیر مقام معظم رهبری و همراهی همه ارکان نظام کشور ما از استحکام بسیار خوبی برخوردار است.

استاندار هرمزگان افزود: دشمنان به دنبال این هستند که از هر روزنه‌ای برای ضربه زدن به نظام استفاده کنند و نباید در این خصوص غفلت داشته باشیم و فرمانداران باید همواره خود را برای هرگونه اتفاق و مسئله‌ای آماده نگه دارند، چون دشمنان به دنبال سواستفاده از برخی موقعیت‌ها هستند.

جادری با اشاره به در پیش بودن برگزاری انتخابات در کشور، تصریح‌کرد: عده‌ای ممکن است در این ایام به دنبال برهم زدن آرامش باشند و فرمانداران باید به تمامی افرادی که قصد سخنرانی دارند، تذکرات امنیتی بدهند و باید مشخص شود سخنرانان از طرف چه کسی دعوت می‌شوند و امنیت این برنامه ها تامین شود و اگر یک سخنرانی و تجمع موجب می‌شود امنیت دچار خدشه شود، باید تصمیم درست در این خصوص اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه مشارکت سیاسی مردم نقش موثری در توسعه و ثبات کشور ما ایفا کرده است، اذعان‌داشت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 35 انتخابات در کشور ما برگزار شده و چرخش مدیران و نخبگان در مناصب مدیریتی نتیجه دموکراسی و برگزاری متعدد انتخابات در کشور بوده است و این نشان می‌دهد مردم در امر حکومت از طریق رأی و انتخابات ایفای نقش می‌کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه‌کرد: تمامی انتخابات برگزار شده پس از انقلاب اسلامی پرشور و قانونی بوده و میزان مشارکت مردم در آن کم‌نظیر بوده است و مردم همواره به پای صندوق‌های رای آمده‌اند.

جادری با تاکید بر اینکه مجریان انتخابات باید بی‌طرف باشند، بیان داشت: رعایت اصل بی طرفی باید ملاک کار باشد و نباید اجازه دهیم از امکانات بیت المال به سود فرد خاصی بهره‌برداری شود.

وی گفت: باید تا می توانیم مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنیم چون شرکت در انتخابات یک وظیفه قانونی و شرعی و دینی و اخلاقی و انسانی است و همچنین اجازه ندهیم اعتماد مردم مخدوش شود و هرچه مشارکت در انتخابات بیشتر باشد دشمنان بیشتر نا امید می‌شوند و این مشارکت ضامن تداوم راه انقلاب اسلامی است.

استاندار هرمزگان خواستار برگزاری جلسات مشترک و توجیهی با نامزدهای انتخابات شد و خاطرنشان کرد: باید در این راستا تاکید شود که مصالح نظام بر مصالح گروهی و حزبی مقدم است و اصل کار باید پایبندی به نظام جمهوری اسلامی باشد.

جادری افزود: نیاز است به نامزدها این تذکر داده شود که از بیان صحبت‌های دشمن شادکن و همچنین تخریب یکدیگر دوری کنند و در جهت حفظ حریم اخلاقی تلاش شود.

وی با بیان اینکه فرمانداران باید مطالب منتشر شده در فضای مجازی را رصد کنند، عنوان‌کرد: سخنرانی‌های انتخاباتی در هر منطقه باید مستند شود و هرگونه مطلب در فضای مجازی باید ثبت و پالایش شود تا اجازه ندهیم دشمنان از این طریق در وحدت و یکپارچگی ما خدشه ایجاد کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه انتخابات وسیله‌ای برای تقویت نظام است، ابرازاشت: انتخابات می‌تواند بر اقتدار نظام افزوده و آبروی ملی کشور را حفظ کند و همه باید تلاش کنیم انتخاباتی پرشور و عادلانه برگزار شود.

جادری از وظایف اصلی فرمانداران را اجرای شفاف و رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات دانست و گفت: فرمانداران به عنوان رؤسای شورای تامین موظف به برخورد با کسانی هستند که در امنیت خدشه ایجاد می‌کنند و در انتخابات باید این مسئله با حساسیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: برای برگزاری انتخابات اردیبهشت 96 باید امکانات فراهم و هیئت‌های اجرایی در شهرستان ها هرچه زودتر تشکیل شود و نمایندگان فرماندار در شعب نیز باید از میان افراد خبره و توانمند انتخاب شوند.

گفتنی است، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز 29 اردیبهشت سال 96 برگزار می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *