کاهش 13 درصدی ورودی زندان‎های استان سمنان

1:15 - 16 دی 1395
کد خبر: ۲۶۳۸۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مظهری با تاکید بر اینکه کاهش جمعیت کیفری و اجرای سیاست های حبس زدایی در استان سمنان با جدیت مورد پیگیری می باشد، از تشکیل کارگروه ویژه ای جهت ساماندهی زندانیان خبر داد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان، سید محسن مظهری گفت: با ابلاغ بخشنامه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانها از سوی آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه ضمن تشکیل کارگروهی به صورت مستمر و با جدیت بیشتر در این امر نظارت و پیگیری داشته ایم.

مظهری با اشاره به اینکه حبس زدایی از جمله سیاست‌های کلی قضایی مصوب مقام معظم رهبری می باشد گفت: در استان سمنان با حضور معاونین دادگستری ، دادستان مرکز استان و مدیر کل زندانها جلسات مستمری برگزار شده و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان نیز به عنوان دبیر این کارگروه تعیین شده است. 

وی تقویت و افزایش بازدید های قضات از زندانهای استان را از جمله برنامه های در حال اجرا عنوان کرد و افزود، بازدید قضات از زندانها باعث تسریع در روند پیگیری درخواست های محکومین و متهمین شده ضمن آنکه دستور قانونی لازم در خصوص رفع مشکلات زندانیان و بازدید حضوری از وضعیت این افراد مفید است.

رئیس شورای قضایی استان سمنان در ادامه امکانات الکترونیکی دادگستری و ارتباط مناسب و برخط با سازمانهای تابعه قوه قضائیه در استان را از دیگر مواردی عنوان کرد که در جهت  افزایش سرعت و امکان ارائه ی وثیقه ها و تامین های قانونی در جهت کاهش میزان بازداشت های موقت می تواند موثر و مفید باشد.

سید محسن مظهری اجرای برنامه های مختلف در زمینه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری در سطح استان را تا کنون موثر ارزیابی کرد و افزود: بر همین اساس  شاهد کاهش 13 درصدی ورودی زندانهای استان و همچنین کاسته شدن 11 درصدی از جمعیت موجودی زندان های استان در آمار مقایسه ای نه ماهه ی اول سال جاری با سال قبل هستیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *