تنظیم نرخ گوشت با ایجاد فروشگاه های تولید به مصرف

2:45 - 16 دی 1395
کد خبر: ۲۶۳۸۱۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
نماینده مردم کرمانشاه درمجلس با بیان اینکه جلوگیری از قاچاق دام و توسعه فروشگاه های زنجیره ای تولید به مصرف اهرمی برای تنظیم بازارگوشت به شمار می آید،گفت:دام های قاچاق سلامت تغذیه شهروندان را هدف گرفته اند.
جلوگیری از قاچاق دام و ایجاد فروشگاه های تولید به مصرف نرخ گوشت را تنظیم می کند
به گزارش گروه اقتصاد ، احمد صفری در درباره وضعیت حضور دام های قاچاق در کشور،گفت: با عاملان گرانی نرخ گوشت باید برخورد جدی شود؛یکی از دلایل گرانی گوشت را می توان در قاچاق دام به کشور جستجوکرد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از قاچاق دام و توسعه فروشگاههای زنجیره ای تولید به مصرف  اهرمی برای تنظیم  بازارگوشت به شمار می آید، افزود:با توسعه فروشگاه های زنجیره ای تولید به مصرف بدیهی است که محصول بدون واسطه از دامدار بدست مصرف کننده می رسد؛این امر موجب می شود نرخ گوشت درحالت ایده ال قرار بگیرد.

صفری افزود:واردات قاچاق بویژه در زمینه دام های قاچاق بسیار می تواند برای سلامت شهروندان خطرناک باشد،بنابراین باید با نظارت جامع برمرزها  به هیچ وجه اجازه ندهیم دام های قاچاق وارد کشور شوند.

وی با بیان اینکه  یکی از روش های مهمی که می تواند نرخ گوشت و فرآورده های گوشتی را به تعادل برسند ایجاد مکانیزه تولید به مصرف است،تصریح کرد: زمانی که تولیدکننده  بطور مستقیم  تولیدات را  بفروش برساند؛بدیهی است سود واسطه ها دراین راستا حذف می شود و در نتیجه نرخ گوشت نیز در شرایطی تعیین می شود که علاوه  بر مصرف کننده، تولید کننده نیز از شرایط بازار راضی خواهدبود.

عضوکمیسیون انرژی مجلس بابیان اینکه جلوگیری از دام قاچاق به کشور باید با برنامه ریزی اصولی عملیاتی شود،یادآورشد:عدم آگاهی از شرایط تولید کالاهای قاچاق  عاملی برای  تهدید سلامت تغذیه شهروندان به شمار می آید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *