کاهش 11 درصدی خشونت در استان اردبیل

11:23 - 13 دی 1395
کد خبر: ۲۶۲۷۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خدادادی گفت: مجموعه اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری از خشونت به کاهش 11 درصدی این آسیب در استان اردبیل منجر شده است.
یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی وقضایی با اشاره به نقش خشونت در وقوع جرایم گفت: جرم خشونت به عنوان یک پدیده جهانی و از مباحث اصلی در بررسی مسایل اجتماعی است.

وی گفت: در ایران بویژه استان اردبیل خشونت از مسایل مهم تلقی می‌شود بطوریکه حدود نیمی از پرونده‌های قضایی مربوط به موضوع خشونت است.

وی بیان کرد: در استان اردبیل علیرغم اینکه بالاترین میزان ورودی مربوط به پرونده‌های خشونت است اما با خشونت کلان و بسیار شدید مواجه نیستیم و این استان جزو استان‌های امن محسوب می‌شود.

معاون اجتماعی دادگستری اردبیل اظهار کرد: درگیری و خشونت آثار و پیامدهای متعدد روانی ـ اجتماعی ـ خانوادگی و اقتصادی دارد. به همین منظور معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم آن را به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی خود از سال 90 انتخاب و اقدامات زیادی در زمینه پیشگیری از خشونت انجام داده است.

خدادادی ادامه داد: از جمله فعالیت‌های معاونت اجتماعی دادگستری اردبیل می‌توان به انجام دو عنوان پژوهش، طراحی برنامه عملی پیشگیری از خشونت، برگزاری کارگاه‌های متعدد با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف استانی، تهیه و تدوین کتابچه و بروشور و توزیع در بین عموم مردم، برگزاری همایش و نظایر آن اشاره کرد، که مجموعه این فعالیت‌ ها منجر شده که در سال 94 نسبت به سال 93 حدود 11% با کاهش آمار خشونت را شاهد باشیم. 

این مقام قضایی در پایان گفت: اقدامات پیشگیرانه باید مستمر و مداوم باشد. اگر بتوانیم برنامه‌های پیشگیری از خشونت را علمی و مداوم و با تعامل تمامی دستگاه‌ها پیش ببریم، می‌توانیم به اهدافمان برسیم. 





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *