رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لزوم همکاری مردم وبخش خصوصی در ریشه کن کردن فساد

9:33 - 13 دی 1395
کد خبر: ۲۶۲۷۰۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین منتظری بر لزوم همكاری مردم و بخش خصوصی در حل آسيب پرداخت و دريافت رشوه و ريشه كن كردن فساد تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، دادستان کل کشور صبح امروز پس از صبحانه کاری با اعضای اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران بر لزوم همكاری مردم و بخش خصوصی در حل آسيب پرداخت و دريافت رشوه و ريشه كن كردن فساد تاکید کرد.

وی گفت:مسایل اقتصادی از مهم ترین مسایل كشور است و همكاری همه دستگاه ها را طلب می كند كه مسایل و مشكلات اقتصادی مردم و دولت حل شود. برخی از این مشكلات به قوه قضاییه باز می گردد من سخنان عزیزان را در این جمع شنیدم برخی از این صحبت ها قابل قبول است و به حوزه كاری من مربوط می شود. 

دادستان کل کشور در ادامه بیان کرد: این بخش را وعده دادم كه تلاش می كنیم مشكلات را برطرف كنیم، بخشی دیگر مربوط به قسمت های دیگر می شود. دادستانی كل به عنوان مسئول نظارت بر حقوق عامه معاونت اقتصادی خودمان را مكلف می كنیم این موضوع را دنبال كند. تا آنجایی كه توان ما باشد تلاش می كنیم در عرصه ای كه نیازمند همكاری همه قوا است به خصوص بخش دولتی و خصوصی كارها دنبال شود.

وی در پاسخ به این سوال كه هم اكنون مهمترین پرونده اقتصادی در دست بررسی چیست، گفت: قطعا پرونده های زیادی وجود دارد و اهمیت آن به میزان مبالغی كه مورد اختلاس یا سوء استقاده قرار گرفته باز می گردد ،ما پرونده های اقتصادی متاسفانه داریم. پرونده هایی كه مربوط به سوء استفاده برخی جریان ها مثل پدیده یا ثامن الحجج كه افراد زیادی را گرفتار كرده اما متاسفانه قوه قضاییه عده و عُده كافی را در اختیار ندارد. ما متناسب با نیاز امكانات نداریم و امیدواریم در برنامه ششم بخشی از این مشكلات را برطرف كنیم و پاسخگوی مردم باشیم

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینكه آیا رشوه وجود دارد با اشاره به لزوم همکاری مردم وبخش خصوصی در ریشه کن کردن فساد نیز بیان کرد: قطعا رشوه هست و كسی نمی تواند منكر آن شود اما باید در بخش های دولتی و به ویژه خصوصی این آسیب به حداقل برسد. همه جا رشوه وجود دارد منتها با درصد بالا یا پایین، هرجا وجود داشته باشد قوه قضاییه برخورد می كند.

انتهای پیام/ 






برچسب ها: دادستان کل کشور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *