روحانی: "سرزمین دلاوران" را در جهان اجرا می‌کنیم /این اثر فردا در حضور وزیر ارشاد رونمایی می‌شود

12:18 - 12 دی 1395
کد خبر: ۲۶۲۳۸۴
شهرداد روحانی در نشست رونمایی جدیدترین ساخته احمد پژمان گفت: ارکستر سمفونیک تهران برای آماده کردن این اثر تمرینات فشرده ای داشته است.
روحانی: ارکستر سمفونیک تهران برای آماده کردن
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، شهرداد روحانی در نشست خبری آیین رونمایی "سرزمین دلاوران" گفت: نخستین بار است که می بینم یک اثر با ارزش ساخته شده و این اثر برای انسانهایی والایی تولید شده که همه ما به فداکاری های آنها واقف هستیم و خوشحالم که این اثر را رهبری می کنم.

وی ادامه داد: تمامی 5 قسمت موجود در این اثر به اندازه ای زنده است که روی انسان تأثیر ویژه ای می گذارد و یکی از مشخصه های کار احمد پژمان این است که از موسیقی ملی خیلی زیاد استفاده می کند و ازنخستین نت یک قطعه می توان متوجه شد که آن اثر ساخته این هنرمند است.
روحانی تصریح کرد: ما برای آماده کردن این اثر تمرینات فشرده ای داشته ایم و دراین  زمینه گروه کر هم با ما همکاری می کنند.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران ا ظهار کرد: پوئم سمفونی "سرزمین دلاوران" برای اجرا بسیار سخت است و به دلیل اینکه ما اجرای جهانی اثر را انجام خواهیم داد، مطمئن هستم که این اثر بارها در کشور خودمان و همچین سایر نقاط انجام می شود.

آیین رونمایی پوئم سمفونی "سرزمین دلاوران" فردا شب ساعت 21:00 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان در تالار وحدت برگزار می شود.


احمد پژمان آهنگساز پوئم سمفونی "سرزمین دلاوران" در ادامه این نشست اظهار کرد: این اثر در واقع یک کار ملی محسوب می شود و شامل همه چیزهایی است که همه ما درباره جنگ و جانفشانی های هموطنانمان احساس می کنیم.

وی ا دامه داد: پوئم سمفونی "سرزمین دلاوران" احساسی است که همه ما ایرانیان آن را درک می کنیم. این قطعه با مقدمه ای ازشاهنامه با عنوان "به نام خداوند  جان و خرد" آغاز می شود وسپس بر روند داستان پیش می رویم.

پژمان تصریح کرد: این اثر یک پوئم سمفونی است که توضیح می دهد وحالت داستان گونه دارد و بنده روی این داستان موسیقی نوشته ام.

این آهنگساز مطرح موسیقی کشورمان در ادامه صحبت های خود یادآور شد: این اثر همچنین در بخشهای مختلف به موضوع هایی همچون آزادی و شادی می پردازد و بنده در تولید آن از موسیقی صددرصد ایرانی که حالت سمفونیک دارد استفاده کرده ام.

وی ادامه داد: قسمت پنجم این اثر بیشتر روی تم های موسیقی ایرانی ساخته شده و در آخرین قطعه از سه ساز ضربی ایرانی استفاده کرده ایم.

عبدالجبار کاکائی ترانه سرای قطعه های موجود در پوئم سمفونی "سرزمین دلاوران" در ادامه این برنامه گفت: این اثر جانمایه از جنس دل دارد و سعی کرده ایم جانفشانی های آزادگان عزیز کشورمان را در این اثر به خوبی نمایش دهیم.

وی تصریح کرد: بنده ترانه های این پوئم سمفونی را سالهای قبل سروده بودم و برای اجرای فعلی آن سعی کردم بخش هایی از آن را گسترش دهم.

این ترانه سرای کشورمان همچنین خاطر نشان کرد: به نظر من واژه آزادگان برخاسته از ذائقه ملی ما است و بسیاری از نامگذاری ها ما ایرانیان بی دلیل نیست. این اثر با توصیف جغرافیای ایران آغاز می شود و ابتدا و پیش از اینکه جنگ اتفاق بیافتد به توصیف ایران می پردازیم و سپس وارد جنگ می شویم. درادامه شعر وارد اردوگاه های اسیران می شود و در نهایت جنگ نهایی و پیروزی ایران را روایت می کند و در بخش پایانی بازگشت آزادگان و همچنین شادی مردم ایران را بیان می کند.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *