حماسه 9 دی، شکست جنگ احزاب دشمنان نظام و انقلاب بود

15:36 - 11 دی 1395
کد خبر: ۲۶۲۱۱۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اسماعیلی گفت: 9 دی ماه روز نمایش بصیرت مردم آگاه ایران اسلامی در برابر هم خواص بی بصیرت و هم دشمنان بد طینت و فتنه 88 در برابر انقلاب اسلامی مانند جنگ احزاب دشمنان بود که همه و همه دست به دست هم دادند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری تهران، همزمان با سالروز حماسه آفرینی مردم فهیم ایران اسلامی در روز نهم دیماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، مراسم پاسداشت این حرکت عظیم در دادگستری کل استان تهران برگزار شد.

غلامحسین اسماعیلی ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی با بیان اینکه این حماسه در تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب کبیر ایران یکی از ایام ا... است، خاطر نشان کرد: همانگونه که 22 بهمن در تاریخ ما روز پیروزی انقلاب و روز ثبوت انقلاب در نهضت حضرت امام خمینی (ره) یوم ا... شد، 9 دی هم به لحاظ نقشی که در بقاء و استمرار انقلاب و حفظ آن در برابر هجمه بسیار سنگین ، وحشتناک و آن تلاطم عجیب که به وجود آمده بود ، به عنوان یوم ا... در تاریخ انقلاب اسلامی ما نام گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران به تشریح ابعاد این حادثه عظیم پرداخت و ابراز کرد : 9 دی ماه روز نمایش بصیرت مردم آگاه ایران اسلامی در برابر هم خواص بی بصیرت و هم دشمنان بد طینت  و فتنه 88 در برابر انقلاب اسلامی مانند جنگ احزاب دشمنان بود که همه و همه دست به دست هم دادند.

وی ادامه داد: از داخل و خارج، از سلطنت طلب و منافق از کمونیست تا مارکسیسم و از انگلیس، آمریکا و اسرائیل با کمک مسیری که برخی از ناآگاهان و مغرضین در داخل کشور فراهم کردند به این نظام اسلامی لطمه وارد کنند؛ اما این روز با حماسه پرشور مردم، روز پیروزی امت اسلام و مردم انقلابی در برابر حزبها و گروه هایی بود که کمر به نابودی انقلاب اسلامی ما بسته بودند و ما در آن روز ، شاهد اقتدار و عظمت انقلابیون در برابر ضد انقلاب و انقلاب نماها بودیم ،که مردم هم ضد انقلاب را سرجای خود نشاندند و هم انقلابی نماها را رسوا کردند.

اسماعیلی نهم دیماه را روز بصیرت و انقلابی بودن برشمرد و تصریح کرد: انقلابی بودن دو ویژگی دارد ؛ یکی ویژگی درونی و دیگری بیرونی و تا کسی از درون منقلب نشود انقلابی نیست و باید تحول درونی در شخص و جامعه بوجود بیاید ؛ تا ما آن شخص و آن جامعه را انقلابی بنامیم و علاوه بر تحول درونی یک تحول بیرونی ، تحول خواهی و تحول سازی در دیگران هم،  لازمه انقلابی بودن است.

وی در ادامه تاکید کرد: انقلابی آن کسی نیست که خودش منقلب شده است، بلکه انقلابی کسی است که تمام همتش را به کار گیرد که دیگران را نیز منقلب و متحول کند و جامعه انقلابی هم آن جامعه ای نیست که فقط از درون جامعه خودش یک تغییری بوجود آمده باشد، مثلاً یک حکومتی آمده و رفته باشد و یا یک سلسله ای وجود داشته و منقرض شده؛ بلکه جامعه انقلابی آن جامعه ای است که علاوه بر تحول در درون، در جوامع پیرامونی خودش نیز اثرگذار باشد و  انقلاب اسلامی ایران این ویژگی را داشت که توانست هم در درون ایران تحول ایجاد نماید و هم زمینه ساز تحول در جامعه پیرامونی خودش باشد و ما امروز آثار این تحول را در عالم بیرون و نزد افکار عموم مردم غرب شاهد هستیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران در عین حال افزود: برخی از افراد در جامعه ما فقط منقلب درونی هستند و آدم خوبی شده اند و به دیگران کاری ندارند، ما آنها را انقلابی نمی دانیم و در مقابل آنها عده ای فقط انقلابی نما هستند و اصلاً در درون آنها تحولی بوجود نیامده و خودشان از درون دچار اشکال می باشند و در یک مسیر و باور غلط سیر می کند و ظاهر انقلابی بودن را دارند و می خواهند دیگران را انقلابی کنند و ما این اشخاص را به هیچ عنوان انقلابی نمی دانیم. اما یک طیف دیگر بدتر از این دو گروه هستند و آنها افرادی‌اند که در مقطعی تمامی این ویژگی ها را داشته اند، هم منقلب شدند و هم بدنبال تحول و انقلاب در دیگران بودند و به مرور زمان از انقلابی بودن خود پشیمان شدند.

وی تصریح کرد: امروز ما شاهد این قبیل افراد بی بصیرت در جامعه هستیم و در صدر اسلام و انقلاب اسلامی هم این اشخاص وجود داشتند. لیکن 9 دی ماه این ویژگی را داشت که حماسه  انقلاب بود که توانست تحول ایجاد کند و در درون کشور بساط فتنه و فتنه گران را درهم پیچید و هم موجب یاس و نا امیدی دشمنان نظام و انقلاب گردد و در فکر و اندیشه و عملکرد بخش بیرونی جامعه ما اثرگزار باشد؛ بنحوی که  نهم دی ماه در مسیر حفظ دستاوردهای نهضت اسلامی خود یک انقلاب بود.

 اسماعیلی،حضرت امام خمینی(ره) را یک انقلابی واقعی توصیف کرد و عنوان داشت: امام راحل گرانقدر در عین این که یک مجتهد، فیلسوف و عارف بود، یک انقلابی به تمام معنا هم بود و امروز هم خدا را شاکریم که رهبری؛ فرزانه و مجتهدی بصیر، آگاه، زمان شناس و دشمن شناس که به تعبیر خودشان یک انقلابی هستند و هم دارای خصیصه تحول درونی و هم تحول خواهی و تحول سازی در دیگران را دارند، سکانداری این نظام را بر عهده گرفته اند.

اسماعیلی به ویژگی های یک شخص انقلابی اشاره کرد و بیان داشت: حضرت آیت ا... خامنه ای در سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) پنج خصیصه را برای انقلابی بودن برشمردند که لازم است به آنها بطور خاص توجه کنیم که عبارتند از: نخست: پایبندی به مبانی و ارزش های اسلام و انقلاب، دوم: هدف گیری آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آن، سوم: پایبندی به استقلال کشور، چهارم: حساسیت در برابر دشمن و نقشه های شوم او و عدم تبعیت از آن و پنجم: داشتن تقوای دینی و سیاسی و براین اساس اگر کسی پایبند به ارزش های اسلامی نباشد؛ نمی تواند انقلابی باشد و انقلابی شخصی است که تمام همتش را پای کار بیاورد ، در هر حوزه ای که قرار دارد و در خصوص رفع وابستگی و استقلال کشور و میهن اسلامی تلاش نماید و یک انقلابی باید نسبت به دشمن حساس باشد و نقشه های دشمن را بشناسد و خود را مقید نماید که از نقشه ها و سناریو های دشمن تحت هیچ شرایطی متابعت ننماید و بی جهت نیز به احزاب و گروه ها ستم نکند و تهمت ناروا نزند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در پایان سخنان خود اضافه کرد: ما شاغلین دستگاه قضا بیش از دیگران باید انقلابی باشیم و ویژگی های انقلابی بودن ما نیز بیش از انقلابی بودن دیگران است و همه انقلابیون باید این پنج خصیصه ای را که مقام معظم رهبری ( حفظ ا... ) فرمودند داشته باشند و دارای خصلت تحول درونی و بیرونی بوده و الا انقلابی نخواهند بود ولیکن در دستگاه قضایی علاوه بر آن پنج ویژگی، به لحاظ جایگاه ، موقعیت و انتصابمان به نظام ولایی و انقلابی از یک سو و از طرف دیگر ماموریتی که به ما محول شده و اقتضا دارد که انقلابی تر از دیگران باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما ادعا می کنیم نهاد و مجموعه ای هستیم که کار ما جزء شئون ولایت فقیه و انقلاب است و این ویژگی را داریم که قضاوت را در اسلام و جهان بشریت جزء شئون ولایت می دانیم و از جهت دوم ما علاوه بر آن تحول درونی و تحول سازی، ماموریت ویژه ای داریم و آن مقابله با دشمنان انقلاب، ضد انقلاب داخلی و خارجی ، خود فروختگان و کسانی می باشند که علیه این انقلاب افعالی را انجام می دهند و این وظیفه را دیگران ندارند و مابقی انقلابیون باید در آنها تحول ایجاد و تحول ساز باشند ؛ اما ماموریت ندارند با ضدانقلاب برخورد کنند ولیکن ما ماموریت داریم ؛ معاند نظام و انقلاب را به پای میز محاکمه بکشانیم و بدین سبب باید انقلابی تر از دیگران باشیم و هم متحول شده و تحول ساز باشیم و علاوه بر این با آنها که تحول ساز و تحول پذیر نیستند ؛ مقابله کنیم و دستگاه قضایی در راستای رسالتی که برعهده دارد ، باید انقلابی بودنش را در تمام فرآیندها به منصه ظهور برساند.

در خاتمه این مراسم نیز از تعدادی از فعالان برگزیده در حوزه برگزاری نماز جماعت در واحدهای قضایی تقدیر بعمل آمد و لوح تقدیر توسط ریاست کل دادگستری استان تهران به آنان اهدا شد و اسامی آنان نیز به شرح ذیل است:

1-سرکار خانم مریم غلامی   مجتمع قضائی خانواده 1
2-جناب آقای میرجمال بویاقچیان   دادسرای ناحیه 6 خارک
3- جناب آقای علی سمیع    دادسرای ناحیه 18 شهیدمطهری 
4- جناب آقای عارف خدادادی   دادسرای ناحیه 21 ارشاد
5-س
 رکار خانم زهره باقری   دادسرای ناحیه 31 جرائم رایانه ای
6- جناب آقای محمدطاهر گلزاری   دادسرای ناحیه 1 شمیرانات
7- جناب آقای سید عطاءا... پورافضل  دادسرای ناحیه5 صادقیه
8- جناب آقای ابوالفضل نظری   دادگستری قرچک
9- جناب آقای سیدمجید محمدی   مجتمع قضائی شهید مدرس
10- جناب آقای روح ا... سعادتی   مجتمع قضائی ولیعصر(عج)



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *